SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

P&G wint de twee GP's in Film

Zaterdag 23 Juni 2018


P&G wint de twee GP's in Film
De 65ste editie van de Cannes Lions eindigde met de bekroning van Procter & Gamble in de Filmcompetitie met twee totaal tegengestelde producties: ‘The Talk’ van BBDO NY en ‘It's a Tide ad’ van Saatchi & Saatchi NY dat ook een Titanium krijgt.
 
Over Titanium gesproken, in die competitie werden vijf trofeeën uitgereikt, waaronder de ‘Grand Prix pour’ voor ‘Palau Pledge’. Dezelfde campagne van Havas Australia wint dezelfde prijs in Sustainable Development Goals. In totaal pakt de Eed van de Palaos dus drie Grand Prix, nadat hij eerder op de week al de ultieme bekroning kreeg in Direct.
 
In Glass (The Lion for Change) mag AMV BBDO de GP mee naar huis nemen voor ‘Bloodnormal’ en Libresse.
 
De GP for Good werd toegekend aan ‘Project Revoice’ van BWM Dentsu Sydney voor ALS.
 
In Creative Effectiveness valt de GP te beurt aan ‘Healthy Hands Chalk Sticks’ van Ogilvy Mumbai voor Savlon van Johnson & Johnson.
 
Vermelden we tot besluit nog even de Special Awards en het salvo van de Omnicom-groep. De drie eerste Agencies of the Year zijn in volgorde: Adam&Eve DDB London, AMV BBDO London en BBDO NY. Onafhankelijk bureau van het jaar is Jung von Matt dat het haalt van Droga5 NY en W+K London
 
Netwerk van het jaar is BBDO, voor Ogilvy en DDB. De best scorende holding is natuurlijk Omnicom, voor WPP en IPG.
 
Last but not least werd de Gouden Palm toegekend aan het productiehuis MJZ USA, voor Revolver/Wil O'Rourke Australia en The Corner Shop USA.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier