SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Twee GP Outdoor, een voor McDo en een voor de tweets van Trump

Dinsdag 19 Juni 2018


Twee GP Outdoor, een voor McDo en een voor de tweets van Trump
In de Outdoor-competitie werden twee Grand Prix uitgereikt. De eerste bekroont een event dat georganiseerd werd door de Amerikaanse zender Comedy Central en 23 Stories x Condé Nast. Sinds zijn verkiezing hanteert Donald Trump Twitter als zijn voornaamste communicatiekanaal. Dat bracht Trevor Noah, de Zuid-Afrikaanse humorist en presentator van de Daily Show op Comedy Central, op het idee om in New York een weekend lang een pop-up expo te organiseren rond de korte presidentiële berichten. Die werd ‘de presidentiële tweetbibliotheek’ gedoopt – een allusie op de echte bibliotheken die de Amerikaanse presidenten traditioneel oprichten om hun archief onder te brengen als ze het Witte Huis verlaten. Het evenement presenteerde alle tweets van Trump sinds hij zijn opwachting maakte op het sociaal netwerk in 2009. Na de expo transformeerde Comedy Central ze tot een interactief online bezoek.
 
De tweede GP werd toegekend aan de ‘Follow the arches’-campagne van Cossette Toronto voor McDo. Het bureau bewees eens te meer dat ‘less is more’, een gouden regel in affichage; het transformeerde affiches in bewijzeringspanelen die consumenten de weg moesten tonen naar de dichtstbijzijnde McDo. Dat deed het met amper drie ingrediënten: een deel van het beroemde gele logo van de fastfoodketen, een titel die herleid was tot zijn simpelste uitdrukking en een rode achtergrond, ook een element dat onlosmakelijk met het merk verbonden is.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier