SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

20% minder inschrijvingen

Vrijdag 15 Juni 2018


Voor de editie van de Cannes Lions 2018 werden in totaal 32.372 jobs ingeschreven door 90 landen. Dat is een daling met ongeveer 22% ten opzichte van vorig jaar. De organisatoren verklaren deze daling enerzijds door de nieuwe formule (met de verdwijning van de Cyber, Integrated en Promo & Activation Lions, alsook meer dan 120 subcategorieën). Anderzijds wijzen ze ook op de afwezigheid van de Publicis-bureaus. De negatieve impact van beide elementen wordt geschat op respectievelijk 13 en 8%.
 
Toch verheugen de organisatoren zich vanwege het grotere aantal werken dat ingeschreven werd door merken en mediagroepen (uitgevers, operatoren, enzovoort), met een respectieve stijging van 84% en 59%. Tegelijk genereerden de twee nieuwe categorieën die dit jaar ingevoerd werden - Creative eCommerce en Sustainable Development Goals - 1.166 inschrijvingen. Vermelden we ook een sterke toename in de verschillende categorieën die verband houden met Craft, met meer bepaald 1.720 inschrijvingen voor de eerste Industry Craft Lions.
 
Wat België betreft, tellen we dit jaar 382 inschrijvingen, wat overeenkomt met een daling van 20%, helemaal in de lijn met de globale cijfers dus.
 
Concreet gaat het om 68 jobs in Media, 46 in Direct, 43 in Radio & Audio, 42 in PR, 38 in Brand Experience & Activation, 25 in Outdoor, 18 in Design, 18 in Film, 16 in Social & Influencer, 14 in Film Craft, 9 in Digital Craft, 9 in Creative Data, 8 in Entertainment, 7 in Entertainment for Music, 6 in Product Design, 4 in Health & Wellness, 2 in Creative eCommerce, 2 in Creative Effectiveness, 2 in Mobile, 2 in Sustainable, 1 in Industry Craft, 1 in Print & Publishing en 1 in Titanium.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier