SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

20% minder inschrijvingen

Vrijdag 15 Juni 2018


Voor de editie van de Cannes Lions 2018 werden in totaal 32.372 jobs ingeschreven door 90 landen. Dat is een daling met ongeveer 22% ten opzichte van vorig jaar. De organisatoren verklaren deze daling enerzijds door de nieuwe formule (met de verdwijning van de Cyber, Integrated en Promo & Activation Lions, alsook meer dan 120 subcategorieën). Anderzijds wijzen ze ook op de afwezigheid van de Publicis-bureaus. De negatieve impact van beide elementen wordt geschat op respectievelijk 13 en 8%.
 
Toch verheugen de organisatoren zich vanwege het grotere aantal werken dat ingeschreven werd door merken en mediagroepen (uitgevers, operatoren, enzovoort), met een respectieve stijging van 84% en 59%. Tegelijk genereerden de twee nieuwe categorieën die dit jaar ingevoerd werden - Creative eCommerce en Sustainable Development Goals - 1.166 inschrijvingen. Vermelden we ook een sterke toename in de verschillende categorieën die verband houden met Craft, met meer bepaald 1.720 inschrijvingen voor de eerste Industry Craft Lions.
 
Wat België betreft, tellen we dit jaar 382 inschrijvingen, wat overeenkomt met een daling van 20%, helemaal in de lijn met de globale cijfers dus.
 
Concreet gaat het om 68 jobs in Media, 46 in Direct, 43 in Radio & Audio, 42 in PR, 38 in Brand Experience & Activation, 25 in Outdoor, 18 in Design, 18 in Film, 16 in Social & Influencer, 14 in Film Craft, 9 in Digital Craft, 9 in Creative Data, 8 in Entertainment, 7 in Entertainment for Music, 6 in Product Design, 4 in Health & Wellness, 2 in Creative eCommerce, 2 in Creative Effectiveness, 2 in Mobile, 2 in Sustainable, 1 in Industry Craft, 1 in Print & Publishing en 1 in Titanium.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier