SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Pitch onder x, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 10 Juni 2018


Pitch onder x, door Fred Bouchar (MM)
Het is beslist een première voor onze markt, en zoals elke eerste keer, zullen de toekomstige partners in het ecosysteem waarvan Proximus droomt zichzelf eerst een beetje moeten zoeken voor ze de sprong wagen. Het zal immers niet gemakkelijk zijn een groep ‘leden’ die mediaexpertise, creatie en digital combineren te laten samenleven. Bovendien is de timing heel strak. Alex Thoré heeft het zelfs over een ‘sprint’.
 
“Het vertrekpunt is gebaseerd op de bedrijfsvisie. Proximus koestert de ambitie een digitale dienstenleverancier te zijn die een superieure klantenervaring biedt. Net zoals we elke klant een specifiek aanbod willen geven, willen we ervoor zorgen dat de juiste boodschap op het juiste moment bij het juiste publiek terechtkomt.” Dat vertelde ons enkele dagen leden de toekomstige ex-CRM, Branding & Communication Director die Proximus eind juni zal verlaten en dan onder de naam Magis Company zijn eigen bedrijfje opricht. Alex Thoré verwijst naar een ecosysteem waarin media en creatie verenigd zijn om in real time geoptimaliseerd te worden, “een ecosysteem dat de digitale transformatie van de media- en communicatiestrategie zal versnellen en versterken”.
 
Alex Thoré zal niet deelnemen aan de pitch die hij uitschreef met Guillaume Boutin (Chief Consumer Market Officer). “Hij zal het dossier leiden en neemt mijn functie ad-interim over, tot er een structurele oplossing is gevonden.” Als hij een tip moest geven aan de deelnemende bureaus, zou dat ‘Think Different’ zijn: “Idealiter wordt dit ecosysteem ondersteund door een groep, want dat verwijdert de belemmeringen op het vlak van de samenwerking. Maar laten we realistisch blijven. We zien ook dat het heel moeilijk zal zijn, gezien de competitieve context. Daarom raden we de bureaus aan groepen te vormen, nog voor of tijdens de beginfase van het proces.” Tussen 18 juni en 18 juli dus.
 
Zoals gezegd, de timing is krap.
 
Uiteraard is het niet eenvoudig zo’n ‘gelegenheidsgroep’ te vormen, zeker niet als je naar de holdings kijkt. Omnicom en WPP werken voor Telenet, Publicis en Havas voor Orange, Dentsu Aegis Network voor VOO… We denken dus aan een geheel dat IPG Mediabrands, Air en Emakina zou groeperen. De twee laatstgenoemden werken al samen en Air (het historische bureau van Mobistar, weet je nog?) is partner van de groep McCann Worlwide. Natuurlijk zijn er nog andere combinaties mogelijk. Zelfs binnen groepen die voor de concurrenten van Proximus werken. En dan zijn er natuurlijk ook de nieuwe spelers en de ‘unusual suspects’ zoals Accenture Interactive dat ook zijn kaarten zou kunnen uitspelen in deze pitch. Wordt vervolgd dus; wellicht is de afloop even spannend als het WK.
 
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier