SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Internet in België zal trager groeien

Zondag 10 Juni 2018


Seen from Space: Internet in België zal trager groeien
eMarketer publiceerde zijn zesmaandelijkse verslag over de gebruikers van digitale tools wereldwijd, met – een zeldzaamheid – informatie over België. Volgens het instituut heeft 80% van de Belgen vandaag toegang tot het internet. De markt is matuur, want de verwachte vooruitgang voor de komende jaren is beperkt: 1% per jaar ongeveer. Die situatie is niet typisch voor ons land. Volgens emarketer is de groei van het internet vrij beperkt in West-Europa, het is in de rest van de wereld dat het internet nu met grote stappen vooruitgaat.

Niet alleen internet is matuur, dat geldt ook voor de penetratie van de tablets die vandaag 37% bedraagt. De komende jaren zou de groei dan ook miniem zijn. De penetratie van de smartphone stijgt nog wel, hoewel die ook in de buurt van zijn plafond komt.

Wat wel nog aanzienlijk zal toenemen, is het gebruik van mobile voor het internet. Vandaag hanteert meer dan 80% van de smartphonegebruikers hun toestel om verbinding te maken met het internet. En dat zal zo verdergaan. In 2022 zal dat 86% zijn. Wat dat betreft, omvat het verslag geen informatie over België, maar we mogen aannemen dat we de algemene trend van het steeds mobielere internet zullen volgen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier