SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Internet in België zal trager groeien

Zondag 10 Juni 2018


Seen from Space: Internet in België zal trager groeien
eMarketer publiceerde zijn zesmaandelijkse verslag over de gebruikers van digitale tools wereldwijd, met – een zeldzaamheid – informatie over België. Volgens het instituut heeft 80% van de Belgen vandaag toegang tot het internet. De markt is matuur, want de verwachte vooruitgang voor de komende jaren is beperkt: 1% per jaar ongeveer. Die situatie is niet typisch voor ons land. Volgens emarketer is de groei van het internet vrij beperkt in West-Europa, het is in de rest van de wereld dat het internet nu met grote stappen vooruitgaat.

Niet alleen internet is matuur, dat geldt ook voor de penetratie van de tablets die vandaag 37% bedraagt. De komende jaren zou de groei dan ook miniem zijn. De penetratie van de smartphone stijgt nog wel, hoewel die ook in de buurt van zijn plafond komt.

Wat wel nog aanzienlijk zal toenemen, is het gebruik van mobile voor het internet. Vandaag hanteert meer dan 80% van de smartphonegebruikers hun toestel om verbinding te maken met het internet. En dat zal zo verdergaan. In 2022 zal dat 86% zijn. Wat dat betreft, omvat het verslag geen informatie over België, maar we mogen aannemen dat we de algemene trend van het steeds mobielere internet zullen volgen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier