SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

BrandZ Top 100: een recordjaar voor de groei van merken

Dinsdag 29 Mei 2018


BrandZ Top 100: een recordjaar voor de groei van merken
De 2018-editie van de BrandZ Top 100-studie van Kantar Millward Brown toont een groei van de totale merkwaarde van 21%. Het is ook het eerste jaar dat alle categorieën van de ranglijst groeien. De beste winst was in de detailhandel (+35%) - verrassend genoeg -, verzekering (+24%), luxegoederen en technologie (+28%).

De ranglijst wordt opnieuw gedomineerd door de merken van deze laatste sector die 56% van de totale waarde van de ranglijst vertegenwoordigen, en waarbij er acht technologiemerken in de top 10 staan. Google en Apple bezetten de eerste twee plaatsen, waardoor hun waarde wordt verhoogd met respectievelijk 23% en 28%. Amazon (+49%) van zijn kant ontroont Microsoft (+40%) en staat derde.

Daarna volgt Tencent (+ 65%), nummer vijf en eerste Chinese merk. Die Chinese merken noteren de grootste groei van BrandZ 2018 (+ 47%) met 14 nieuwe merken in de Top 100, vóór de Amerikaanse merken (+23%).

Commentaar van Kantar Millward Brown: "Merken die het nieuwe gebruik van data en innovatieve technologieën weten te combineren met creatieve marketingbenaderingen om een unieke en vernieuwde klantervaring te bieden, zullen degenen zijn die zullen winnen. Omdat in de digitale wereld sterke merken voornamelijk door ervaringen worden opgebouwd.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier