SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

BrandZ Top 100: een recordjaar voor de groei van merken

Dinsdag 29 Mei 2018


BrandZ Top 100: een recordjaar voor de groei van merken
De 2018-editie van de BrandZ Top 100-studie van Kantar Millward Brown toont een groei van de totale merkwaarde van 21%. Het is ook het eerste jaar dat alle categorieën van de ranglijst groeien. De beste winst was in de detailhandel (+35%) - verrassend genoeg -, verzekering (+24%), luxegoederen en technologie (+28%).

De ranglijst wordt opnieuw gedomineerd door de merken van deze laatste sector die 56% van de totale waarde van de ranglijst vertegenwoordigen, en waarbij er acht technologiemerken in de top 10 staan. Google en Apple bezetten de eerste twee plaatsen, waardoor hun waarde wordt verhoogd met respectievelijk 23% en 28%. Amazon (+49%) van zijn kant ontroont Microsoft (+40%) en staat derde.

Daarna volgt Tencent (+ 65%), nummer vijf en eerste Chinese merk. Die Chinese merken noteren de grootste groei van BrandZ 2018 (+ 47%) met 14 nieuwe merken in de Top 100, vóór de Amerikaanse merken (+23%).

Commentaar van Kantar Millward Brown: "Merken die het nieuwe gebruik van data en innovatieve technologieën weten te combineren met creatieve marketingbenaderingen om een unieke en vernieuwde klantervaring te bieden, zullen degenen zijn die zullen winnen. Omdat in de digitale wereld sterke merken voornamelijk door ervaringen worden opgebouwd.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier