SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Netflix domineert SVOD-markt in België

Woensdag 23 Mei 2018


Netflix domineert SVOD-markt in België
Netflix is veruit het belangrijkste SVOD (Streaming or Subscription Video on demand) platform in België en wereldwijd. Dat blijkt uit de tiende editie van het Global Television Report van data-analyse bedrijf Parrot Analytics dat elk kwartaal wordt gepubliceerd. Het rapport beschrijft de SVOD trends voor tien markten waaronder België voor het eerste kwartaal van 2018. Het meet en analyseert meer bepaald de interesse in series die uitgezonden worden door spelers als Netflix, Hulu, Amazon, maar ook door kleinere spelers als YouTube Red, Crackle en Facebook Watch. De interesse wordt berekend aan de hand van mensen die de serie daadwerkelijk streamen, maar ook onder andere op basis van zoekopdrachten, sharings en comments op sociale media over de series. Bedoeling is de markt cijfers geven voor series waar er geen officiële kijkcijfers voor zijn en aantonen welke series bijdragen aan het succes van die platformen voor elk land. 15 van de 20 populairste series onder de Belgen zijn exclusief bij Netflix te bekijken. Stranger Things, Black Mirror, Star.Trek Discovery, Orange is The New Black en Narcos prijken in de top vijf. Op nummer zes prijkt The Grand Tour (Amazon Video). De hegemonie van Netflix is nog groter in de andere bestudeerde landen. Meer info en details vind je in het rapport.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier