SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Netflix domineert SVOD-markt in België

Woensdag 23 Mei 2018


Netflix domineert SVOD-markt in België
Netflix is veruit het belangrijkste SVOD (Streaming or Subscription Video on demand) platform in België en wereldwijd. Dat blijkt uit de tiende editie van het Global Television Report van data-analyse bedrijf Parrot Analytics dat elk kwartaal wordt gepubliceerd. Het rapport beschrijft de SVOD trends voor tien markten waaronder België voor het eerste kwartaal van 2018. Het meet en analyseert meer bepaald de interesse in series die uitgezonden worden door spelers als Netflix, Hulu, Amazon, maar ook door kleinere spelers als YouTube Red, Crackle en Facebook Watch. De interesse wordt berekend aan de hand van mensen die de serie daadwerkelijk streamen, maar ook onder andere op basis van zoekopdrachten, sharings en comments op sociale media over de series. Bedoeling is de markt cijfers geven voor series waar er geen officiële kijkcijfers voor zijn en aantonen welke series bijdragen aan het succes van die platformen voor elk land. 15 van de 20 populairste series onder de Belgen zijn exclusief bij Netflix te bekijken. Stranger Things, Black Mirror, Star.Trek Discovery, Orange is The New Black en Narcos prijken in de top vijf. Op nummer zes prijkt The Grand Tour (Amazon Video). De hegemonie van Netflix is nog groter in de andere bestudeerde landen. Meer info en details vind je in het rapport.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier