SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: GDPR zorgt voor verwarring bij de consumenten

Vrijdag 11 Mei 2018


Seen from Space: GDPR zorgt voor verwarring bij de consumenten
Minder dan twee weken voor de GDPR van kracht wordt, zijn de dingen misschien duidelijk voor de bedrijven (dat mogen we hopen toch), maar veel minder voor het grote publiek. Is dat mee met de gevolgen? Hebben de burgers een kritische visie op hun digitale privacy? Uit een recente enquête die The7stars in het Verenigd Koninkrijk voerde, blijkt hoe dubbelzinnig de situatie is en hoe moeilijk de logica van onze medeburgers soms te volgen valt.

Amper een kwart van de respondenten bevestigt te snappen wat de GDPR is en wat voor impact die voor hen heeft. Ondanks dit bijzonder lage cijfer, denkt slechts 9% dat de GDPR iets negatiefs is. 60% beschouwt het als een bron van vragen en 75% rekent op de overheid om informatie te geven over de gevolgen. Daarna volgt een aantal pijnlijke cijfers. Minder dan 20% van de respondenten denkt dat diegenen die persoonlijke gegevens bezitten die ook te goeder trouw gebruiken. Amper een derde denkt dat de GDPR hun meer vertrouwen zal geven in de manier waarop persoonlijke gegevens gebruikt worden. Tot slot is een derde van de respondenten van plan zijn recht om te worden vergeten te gebruiken zodra de GDPR van toepassing wordt.

Samengevat hebben de Britse respondenten totaal geen vertrouwen in de manier waarop hun persoonlijke gegevens gebruikt worden. Ze weten niet waar de GDPR voor staat, maar vinden het positief, zonder het te beschouwen als een echte oplossing voor de privacyproblemen op het internet. Paradoxaal? We hebben al kunnen vaststellen dat het Cambridge Analytica-schandaal uiteindelijk niet tot een massale afschaffing van Facebook-accounts leidde, ondanks de algemene verontwaardiging en de grote media-aandacht. Moeilijk kiezen tussen het verlangen naar privacy en de behoefte om always on door het leven te gaan.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier