SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

AdReaction: jongeren verkiezen Outdoor

Woensdag 2 Mei 2018


AdReaction: jongeren verkiezen Outdoor
Volgens de laatste editie van het AdReaction-onderzoek van Kantar Millward Brown en als het gaat over media die een positieve houding ten opzichte van reclame opwekken, staat outdoor op de eerste plaats bij de jonge Belgen van 16 tot 19 jaar. Het medium haalt 58% positieve houding, voor magazines (53%), de bioscoop (48%), kranten (44%), de radio (31%) en televisie (29%). Nog even preciseren dat de digitale dragers op weinig enthousiasme kunnen rekenen bij deze doelgroep. Display op desktop en search klokken af op 13%, display op mobile moet het stellen met 12%, video op desktop met 9% en op mobile met 8%.

Dezelfde trends tekenen zich af bij de Belgen van Generation Y (20-34) en Generation X (35-49). Bij hen eindigt outdoor respectievelijk op de tweede en eerste plaats met 45% en 41% positieve houding. Bij de Millennials wordt het medium enkel voorafgegaan door magazines; bij Generation X eindigen beide media op dezelfde hoogte.

Meer details hier.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier