SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Posterscope rolt Liveposter uit

Woensdag 2 Mei 2018


Posterscope rolt Liveposter uit
In Nederland lanceerde OOH-marketing specialist Posterscope zopas Liveposter, het digitale platform dat in 2012 opgericht werd en sinds 2016 volledig in handen is van Posterscope. Dat maakt het mogelijk om Digital OOH-campagnes centraal te controleren over verschillende netwerken heen. Campagnes kunnen aldus in real time aangepast en verspreid worden, zowel voor een heel netwerk als per individueel scherm. Het maakt het werk voor regies en klanten niet alleen veel eenvoudiger, maar biedt ook veel meer creatieve mogelijkheden.

Het platform maakt gebruik van localisatiegegevens (consumentengedrag, weer,…) om campagnes te optimaliseren op eender welk moment in de campagneperiode. Daarmee is Posterscope het eerste OOH mediabureau dat programmatic advertising aanbiedt voor digitale OOH-media, meer bepaald de schermen van Ngage Media, JCDecaux en Exterion. Aldus kan dynamische content ingezet worden op basis van data en consumer insights. Onderzoek toonde immers aan dat relevante content het effect van de campagnes met 15% verhoogt.

De eerste campagne die in Nederland gebruikmaakte van de nieuwe mogelijkheid, werd uitgewerkt samen met online warenhuisketen Wehkamp en Ngage Media. Ze liep van 12 tot 28 maart via veertien schermen in zeven Nederlandse steden en veranderde de getoonde visuals naargelang de weersomstandigheden (regenjassen bij regen, tuinsets bij zon).

In ons land biedt Posterscope het platform ook aan. “We zijn acht maanden geleden begonnen met de oplossing van de verschillende technische problemen en ondertussen zijn de eerste campagnes gevoerd, meer bepaald aan de kust. Liveposter is dus ook in België beschikbaar met competitieve en vooral zeer creatieve formules”, aldus Benoît Van Cottem, CEO van Posterscope.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier