SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Kogelvrije affiches tegen lakse Amerikaanse wapenwetgeving

Woensdag 2 Mei 2018


Kogelvrije affiches tegen lakse Amerikaanse wapenwetgeving
In april illustreerde Ogilvy & Mather Chicago op magistrale wijze de kracht van OOH als medium. Dat deed het in alle betekenissen van het woord, en meer bepaald aan de hand van kogelvrije panelen. Met als opschrift ‘This poster stops bullets because our gun laws don't’ (slim voor het Witte Huis geplaatst) en ‘In case of gun fire hide behind this poster’ klaagden ze niet alleen de lakse houding van de Amerikaanse overheid inzake wapenbezit aan, maar eisten tegelijk ook veel strengere controles bij de verkoop van een vuurwapen, zowel in de winkels als op gespecialiseerde beurzen of onder particulieren. Momenteel wordt er enkel gecontroleerd als de transactie bij een erkende dealer plaatsvindt. De campagne werd gecreëerd voor rekening van Americans for Responsible Solutions, een NGO die opgericht werd na het bloedbad in de lagere school van Sandy Hook op 14 december 2012. Daarbij kwamen 28 mensen om het leven, onder wie 20 kinderen.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier