SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Serviceplan beklijvend voor verkeersveiligheid

Woensdag 2 Mei 2018


Serviceplan beklijvend voor verkeersveiligheid
Op 22 maart organiseerde Serviceplan Frankrijk in Parijs een unieke fieldactie. Die moest de weggebruikers sensibiliseren voor de gevaren van onvoorzichtig gedrag bij voetgangers. Dat maakt jaarlijks in het Ile-de-France alleen al meer dan 4500 slachtoffers. Op het programma: een speciaal voor de gelegenheid ontworpen interactief digitaal reclamepaneel in de buurt van een druk zebrapad met verkeerslichten. Dat was uitgerust met een overtredingssensor, een luidspreker en een fototoestel. Elke keer een voetganger aanstalten maakte om over te steken bij rood licht, maakte het bord het geluid van gierende banden. De ongedisciplineerde voetgangers werden op heterdaad gefotografeerd en hun geschrokken gezichten verschenen onmiddellijk op hetzelfde bord. Zo werden ze live de hoofdrolspelers op preventieve affiches die iedereen aanmaanden om de verkeerslichten te respecteren en aldus geen enkel verkeersrisico te lopen. Van de actie werd ook een virale video gemaakt.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier