SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Sagawa Soy Sauce druppelsgewijs

Woensdag 2 Mei 2018


Sagawa Soy Sauce druppelsgewijs
Sojasaus werd 600 jaar geleden uitgevonden en verwierf ondertussen de status van essentiële smaakmaker in de Japanse keuken. Als een van de allereerste fabrikanten vroeg Sagawa Shoyu zijn bureau Ogilvy Asia een imagocampagne die zou herinneren aan zijn eeuwenoude vakkennis en vooral ook aan het feit dat sojasaus de smaak van voedingsmiddelen letterlijk tot leven brengt. Om dat aan te tonen deed het bureau een beroep op de kunstenaar Gyotoku. Die staat bekend om zijn visafdrukken: die maakt hij door de vis met verf, Chinese of inktvisinkt te bestrijken en hem dan op rijstpapier, polyester, linnen of zijde te leggen. Soms overtrekt hij zijn model in plaats daarvan met een soepele materie alvorens er met behulp van zijden stempels kleur op aan te brengen. Voor ‘The Soy Sauce Posters hanteerde de meester de tweede techniek. Er was echter een verschil: in plaats van kleur aan te brengen, gebruikte Gyotoku sojasaus. Niet zomaar in het wilde weg, maar precies genoeg om zijn model tot leven te brengen. Baseline: ‘Sagawa Soy Sauce. Just Enough Brings The Taste Alive’.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier