SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Quick verkiest OOH voor zijn nieuwe burger

Vrijdag 4 Mei 2018


Quick verkiest OOH voor zijn nieuwe burger
In april lanceerde Quick zijn ‘Préféré’, een nieuwe burger die prat gaat op zijn resoluut Belgische positionering, met ingrediënten die onze landgenoten doen watertanden. Om de ideale samenstelling te testen analyseerde Quick de emoties van meer dan 500 Belgische consumenten aan de hand van gezichtsherkenning. Een grimas? Weg met het ingrediënt. Een verlekkerde blik? Geselecteerd ingrediënt. Dat leidde uiteindelijk tot een burger met Filet d’Ardennes van Marcassou, aangevuld met een Italiaanse toets in de vorm van mozzarella en tartaar van tomaat. Het concept is het werk van Happiness dat ook de lanceringscampagne maakte. Die omvatte onder andere een belangrijk affichageluik (met een mediaplan van de tandem Initiative-Rapport).

“In OOH bestond de strategie erin dragers met een maximale reach te combineren met beperktere ‘buurtkanalen’”, aldus Annick Nicolay, Senior Client Advisor bij Initiative. “Het ging meer bepaald om 2m2 en grote formaten, gecombineerd met digitale schermen in een selectie shopping malls, Carrefour-winkels en metrostations in de buurt van Quick-restaurants.”

Deze campagne illustreert een fundamentele trend in affichage en toont hoe adverteerders aanwezig kunnen zijn waar dat relevant is door de verschillende OOH-universa in te zetten.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier