SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Quick verkiest OOH voor zijn nieuwe burger

Vrijdag 4 Mei 2018


Quick verkiest OOH voor zijn nieuwe burger
In april lanceerde Quick zijn ‘Préféré’, een nieuwe burger die prat gaat op zijn resoluut Belgische positionering, met ingrediënten die onze landgenoten doen watertanden. Om de ideale samenstelling te testen analyseerde Quick de emoties van meer dan 500 Belgische consumenten aan de hand van gezichtsherkenning. Een grimas? Weg met het ingrediënt. Een verlekkerde blik? Geselecteerd ingrediënt. Dat leidde uiteindelijk tot een burger met Filet d’Ardennes van Marcassou, aangevuld met een Italiaanse toets in de vorm van mozzarella en tartaar van tomaat. Het concept is het werk van Happiness dat ook de lanceringscampagne maakte. Die omvatte onder andere een belangrijk affichageluik (met een mediaplan van de tandem Initiative-Rapport).

“In OOH bestond de strategie erin dragers met een maximale reach te combineren met beperktere ‘buurtkanalen’”, aldus Annick Nicolay, Senior Client Advisor bij Initiative. “Het ging meer bepaald om 2m2 en grote formaten, gecombineerd met digitale schermen in een selectie shopping malls, Carrefour-winkels en metrostations in de buurt van Quick-restaurants.”

Deze campagne illustreert een fundamentele trend in affichage en toont hoe adverteerders aanwezig kunnen zijn waar dat relevant is door de verschillende OOH-universa in te zetten.



ARCHIVE / BEST OF RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier