SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Over de perceptie van reclame bij de Brusselse metrogebruikers

Zaterdag 24 Maart 2018


Over de perceptie van reclame bij de Brusselse metrogebruikers
Vorig jaar vertrouwde JCDecaux onderzoeksbureau Brat een grootscheepse enquête bij de Brusselse metrogebruikers toe. Het onderzoek betrof enerzijds hun ervaring en houding ten opzichte van reclame in de metro (twee f2f golven, in juni en in november, met 2000 respondenten per golf). Anderzijds ging de studie over de reclame-impact aan de hand van de posttests van acht campagnes uit evenveel sectoren (distributie, vrijetijd, alcoholhoudende en alcoholvrije dranken, mode, financiën, transport en telecom - 269 respondenten).

Voornaamste les: de ervaringen van de Brusselse metrogebruikers is positief. Bijna 60% verklaart dat de reclame “hun iets geeft om naar te kijken” en “zorgt voor kleur om de monotonie van de dagelijkse sleur te doorbreken”. 55% stelt vaak beïnvloed te worden door de reclame. Van hen reageert 40% na het zien van reclame in de metro; in 49% van de gevallen is dat zelfs binnen de week.

Meer dan negen gebruikers op tien merken de digitale schermen in de metro op en vinden dat die de stations een modern en dynamisch imago geven. Hetzelfde aantal waardeert de kwaliteit, zichtbaarheid en de esthetische vormgeving van de installaties.

Uit de posttests komen begrippen als likeability (79), geloofwaardigheid (75), informatief karakter (70), originaliteit (69) en aankoopintentie (61) naar voren.

Op een algemener niveau maakt het onderzoek van JCDecaux het mogelijk een profiel te schetsen van de Brusselse metrogebruikers. Die zijn jong, actief en upscale. De grote meerderheid van de gebruikers zijn heavy users: 75% maakt minstens tien metroritten per week. Nog volgens het onderzoek surft 64% van de gebruikers op het internet tijdens hun metrotraject.

Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Marie-Noëlle De Greef en het roadbook van ING

Marie-Noëlle De Greef en het roadbook van ING



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier