SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: UK, in de dagbladpers zijn lezers monoplatform

Zondag 6 Mei 2018


Seen from Space: UK, in de dagbladpers zijn lezers monoplatform
Bij onze Britse buren zijn de eerste PAMCo-gegevens beschikbaar. PAMCo is de nieuwe formule van de persbereikstudie aan de andere kant van het Kanaal. Ze omvat een fusie tussen verklaarde gegevens en digitale gegevens, zoals die gemeten worden door Comscore. Volgens Neil Thurman, professor aan de Ludwig Maximilians University München, die de eerste informatie geanalyseerd heeft, beperken de lezers van een krantentitel zich meestal tot een enkel platform. De proportie van diegenen die in Groot-Brittannië een nationale of regionale krant consumeren op twee (of meerdere) kanalen, blijft zeer beperkt. MOok als we de lezerskring ruimer bekijken – dus in maandelijks bereik – vertegenwoordigen de multiplatform lezers slechts 19% van het totaal. Opgelet: we vertrekken van het gemiddelde van de individuele bereikcijfers van de titels. Het is niet uitgesloten dat een aantal lezers bijvoorbeeld titel A op papier lezen, terwijl ze titel B of C digitaal raadplegen. Die duplicatie komt niet aan bod. De analyse per platform toont ook dat papier (het grootste platform in daily) het in dagelijks bereik net iets beter doet dan de smartphone. Wat het wekelijks bereik betreft haalt de smartphone dubbel zoveel bereik als papier. Op basis van deze gegevens besluit Neil Thurman ook dat de tablet de dagbladpers niet zal redden, in tegenstelling tot wat een tijdje aangenomen werd. Dat device wordt het minst vaak gebruikt om kranten te lezen in de UK, zowel de kwaliteitskranten als The Guardian of The Times als populaire dagbladen als The Sun of The Mirror.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier