SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: UK, in de dagbladpers zijn lezers monoplatform

Zondag 6 Mei 2018


Seen from Space: UK, in de dagbladpers zijn lezers monoplatform
Bij onze Britse buren zijn de eerste PAMCo-gegevens beschikbaar. PAMCo is de nieuwe formule van de persbereikstudie aan de andere kant van het Kanaal. Ze omvat een fusie tussen verklaarde gegevens en digitale gegevens, zoals die gemeten worden door Comscore. Volgens Neil Thurman, professor aan de Ludwig Maximilians University München, die de eerste informatie geanalyseerd heeft, beperken de lezers van een krantentitel zich meestal tot een enkel platform. De proportie van diegenen die in Groot-Brittannië een nationale of regionale krant consumeren op twee (of meerdere) kanalen, blijft zeer beperkt. MOok als we de lezerskring ruimer bekijken – dus in maandelijks bereik – vertegenwoordigen de multiplatform lezers slechts 19% van het totaal. Opgelet: we vertrekken van het gemiddelde van de individuele bereikcijfers van de titels. Het is niet uitgesloten dat een aantal lezers bijvoorbeeld titel A op papier lezen, terwijl ze titel B of C digitaal raadplegen. Die duplicatie komt niet aan bod. De analyse per platform toont ook dat papier (het grootste platform in daily) het in dagelijks bereik net iets beter doet dan de smartphone. Wat het wekelijks bereik betreft haalt de smartphone dubbel zoveel bereik als papier. Op basis van deze gegevens besluit Neil Thurman ook dat de tablet de dagbladpers niet zal redden, in tegenstelling tot wat een tijdje aangenomen werd. Dat device wordt het minst vaak gebruikt om kranten te lezen in de UK, zowel de kwaliteitskranten als The Guardian of The Times als populaire dagbladen als The Sun of The Mirror.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier