SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Geen Publicis-bureaus op de award shows? Dat klopt niet helemaal, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 6 Mei 2018


Geen Publicis-bureaus op de award shows? Dat klopt niet helemaal, door Fred Bouchar (MM)
Je herinnert je vast nog dat Arthur Sadoun in juni vorig jaar, toen hij pas benoemd was tot CEO van Publicis, aankondigde dat de groep in 2018 niet zou deelnemen aan reclameprijzen om volop in te zetten op Marcel, een interne tool voor artificiële intelligentie. Enkele maanden lijkt die aankondiging – die heel wat stof deed opwaaien en beschouwd werd als een verplichting opgelegd aan alle bureaus van de groepen – niet helemaal te stroken met de werkelijkheid.
 
Dat blijkt bijvoorbeeld uit de Black Pencil die op de laatste D&AD Awards uitgereikt werd aan Saatchi & Saatchi New York voor de schitterende spot van ‘It's a Tide Campaign’. Het bureau haalde ook veel nominaties op de One Show, net als de Engelse en Zweedse filialen van Saatchi & Saatchi. Idem dito voor Publicis Italy en de nieuwe Diesel-campagne of het werk van Leo Burnett Melbourne en Chicago dat doorstootte tot de finale van dezelfde competitie.
 
Dichter bij ons zijn de bureaus van Publicis One dit jaar ook van de partij op de awards van Creative Belgium. Onrechtstreeks dan toch, want hun werken werden naar verluidt ingeschreven door hun klanten. Diezelfde verklaring werd trouwens ook gegeven door de lauraten van de Black Pencil: het was P&G dat de Tide-campagne inschreef, niet het bureau.
 
De intelligentie van Sadoun is in dit geval allesbehalve artificieel. De baas van Publicis heeft misschien de toverformule gevonden om meer adverteerders aan de creatieve prijzen te zien deelnemen: ze zelf de inschrijvingen laten betalen, zodat ze hun rang houden in het Gunn en MM Report. Want, wat sommigen ook mogen beweren, ook adverteerders houden van creatieve rankings…



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier