Fr
Close

AWARDS

Google door de Cannes Lions uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year

Donderdag 3 Mei 2018

De organisatoren van het Cannes Lions International Festival of Creativity kondigden aan dat ze Google benoemen tot Creative Marketer of the Year 2018. Deze bekroning die eerder te beurt viel aan onder andere Burger King, Samsung en Coca-Cola, eert merken die zichzelf onderscheiden door aanhoudend uitmuntende creatieve storytelling. Google dankt de erkenning aan zijn creatieve aanpak van brand marketing, de toepassing van nieuwe technologie voor de creatie van efficiënte campagnes en inclusieve storytelling. Dat leverde de groep de afgelopen jaren 127 Lions op.
 
Ter gelegenheid van de award en om de toekomst van de marketing industrie in stand te houden, presenteert de groep zijn Google Creative Campus op de Cannes Lions van 2018. In partnerschap met de Roger Hatchuel Academy zal het programma 45 studenten in Cannes vormen. Die zullen geselecteerd worden door de vertegenwoordigers van het festival in de reclame, communicatie en aanverwante marketingdisciplines. Minstens 50% van hen zal komen uit groepen die historisch ondervertegenwoordigd zijn in reclame en marketing. Tien van hen krijgen een beurs van Google. Na de festivalweek in Cannes zal de groep later op het jaar ook een immersieve week in Googles headquarters in Mountain View doorbrengen.

Archief / AWARDS