SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

RepTrak: Colruyt geniet nog steeds beste reputatie

Donderdag 26 April 2018


RepTrak: Colruyt geniet nog steeds beste reputatie
Akkanto publiceerde als officiële partner van het Reputation Institute in België de achtste editie van zijn RepTrak Belgium, het onderzoek dat peilt naar de reputatie van toonaangevende bedrijven in ons land. Die ranking is gebaseerd op de RepTrak Pulse score (van 0 tot 100), die wordt bepaald aan de hand van vier emotionele indicatoren, namelijk waardering, gevoel, vertrouwen en bewondering. Verder worden 23 gerelateerde attributen gemeten die gelinkt zijn aan producten, innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, corporate governance, leiderschap, financiële prestaties en werkomgeving.
 
Colruyt staat nog steeds op kop van de Belgische reputatie ranking met een score van 81,3 (+1,2 t.o.v. vorig jaar). De groep wordt op de voet gevolgd door de bedrijven Lotus Bakeries (score: 80,2) en Duvel Moortgat (score: 78,0) dat een stijging van +7,8 punten neerzet en daardoor drie plaatsen stijgt. Daarmee is de brouwerij de sterkste stijger dit jaar. Andere sterke stijgers zijn: Alken-Maes (+6,7), Telenet (+6,5), Orange (+5,9), Spadel (+5,6) en Belfius (+3,9). De grootste daling is op te meten bij de reputatiescore van Carrefour. De retailer valt terug op een score van 62,5, hoewel dit in 2017 nog 67,7 bedroeg.
 
Het onderzoek wijst erop dat millennials een aanzienlijk positievere perceptie hebben van bedrijven, wat vooral te verklaren valt door de vaak sterkere emotionele band die jongeren hebben met bepaalde bedrijven. De cijfers tonen echter aan dat de vrouwelijke millennial iets kritischer is ten opzichte van haar mannelijke leeftijdsgenoot.
 
Nieuw in deze editie is het onderzoek naar de impact van de CEO op de reputatie van ondernemingen. Volgens het onderzoek ligt de gemiddelde perceptie van CEO’s in België met een score van 71,2 hoger dan de algemene perceptie van de ondernemingen, die samen een gemiddelde score halen van 66,7.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue):

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue): "De digitalisering hangt in de eerste plaats af van de ontwikkeling van de expertise en de verrijking van de medewerkers"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier