SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

RepTrak: Colruyt geniet nog steeds beste reputatie

Donderdag 26 April 2018


RepTrak: Colruyt geniet nog steeds beste reputatie
Akkanto publiceerde als officiële partner van het Reputation Institute in België de achtste editie van zijn RepTrak Belgium, het onderzoek dat peilt naar de reputatie van toonaangevende bedrijven in ons land. Die ranking is gebaseerd op de RepTrak Pulse score (van 0 tot 100), die wordt bepaald aan de hand van vier emotionele indicatoren, namelijk waardering, gevoel, vertrouwen en bewondering. Verder worden 23 gerelateerde attributen gemeten die gelinkt zijn aan producten, innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, corporate governance, leiderschap, financiële prestaties en werkomgeving.
 
Colruyt staat nog steeds op kop van de Belgische reputatie ranking met een score van 81,3 (+1,2 t.o.v. vorig jaar). De groep wordt op de voet gevolgd door de bedrijven Lotus Bakeries (score: 80,2) en Duvel Moortgat (score: 78,0) dat een stijging van +7,8 punten neerzet en daardoor drie plaatsen stijgt. Daarmee is de brouwerij de sterkste stijger dit jaar. Andere sterke stijgers zijn: Alken-Maes (+6,7), Telenet (+6,5), Orange (+5,9), Spadel (+5,6) en Belfius (+3,9). De grootste daling is op te meten bij de reputatiescore van Carrefour. De retailer valt terug op een score van 62,5, hoewel dit in 2017 nog 67,7 bedroeg.
 
Het onderzoek wijst erop dat millennials een aanzienlijk positievere perceptie hebben van bedrijven, wat vooral te verklaren valt door de vaak sterkere emotionele band die jongeren hebben met bepaalde bedrijven. De cijfers tonen echter aan dat de vrouwelijke millennial iets kritischer is ten opzichte van haar mannelijke leeftijdsgenoot.
 
Nieuw in deze editie is het onderzoek naar de impact van de CEO op de reputatie van ondernemingen. Volgens het onderzoek ligt de gemiddelde perceptie van CEO’s in België met een score van 71,2 hoger dan de algemene perceptie van de ondernemingen, die samen een gemiddelde score halen van 66,7.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier