SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Frankrijk: JDN en Socialbakers onderzoeken engagement op Facebook-pagina's van media

Dinsdag 24 April 2018


In Frankrijk berekenden Le Journal du Net en Socialbakers (dat gespecialiseerd is in het meten van activiteit op de sociale netwerken) de evolutie over een jaar van de prestaties van de Facebook-pagina’s van pure players en die van traditionele media, na de aanpassing van het algoritme dat de newsfeed van het sociaal netwerk regelt. Ze maten meer bepaald de evolutie van de betrokkenheid van hun basis (dus het aantal interacties, likes en shares per abonnee).
 
Voor de media van de pure players stelt de enquête een regelmatige daling van het aantal interacties per abonnee vast: van 6,08 interacties in maart 2017 voor de vier geanalyseerde media naar 3,35 in maart 2018. Dat komt overeen met een daling van 45%. Voor de traditionele media evolueerde de ratio tijdens dezelfde periode van 9,69 naar 6,65, wat een daling van 31% betekent.
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier