SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Frankrijk: JDN en Socialbakers onderzoeken engagement op Facebook-pagina's van media

Dinsdag 24 April 2018


In Frankrijk berekenden Le Journal du Net en Socialbakers (dat gespecialiseerd is in het meten van activiteit op de sociale netwerken) de evolutie over een jaar van de prestaties van de Facebook-pagina’s van pure players en die van traditionele media, na de aanpassing van het algoritme dat de newsfeed van het sociaal netwerk regelt. Ze maten meer bepaald de evolutie van de betrokkenheid van hun basis (dus het aantal interacties, likes en shares per abonnee).
 
Voor de media van de pure players stelt de enquête een regelmatige daling van het aantal interacties per abonnee vast: van 6,08 interacties in maart 2017 voor de vier geanalyseerde media naar 3,35 in maart 2018. Dat komt overeen met een daling van 45%. Voor de traditionele media evolueerde de ratio tijdens dezelfde periode van 9,69 naar 6,65, wat een daling van 31% betekent.
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier