Fr
Close

ASSOCIATIONS

De UBA onderschrijft het manifest voor transparantie over gegevens van de WFA

Maandag 23 April 2018

De UBA onderschrijft het manifest voor transparantie over gegevens van de WFA

Net zoals andere verenigingen zoals IAB Europe en zoals te verwachten was, meldt de UBA dat ze het Manifest voor transparantie over online gegevens dat de World Federation of Advertisers (WFA) enkele dagen geleden publiceerde onderschrijft.
 
In dat document vragen de UBA en de WFA hun leden om de ‘people first’ aanpak te gebruiken in plaats van de ‘data first’ benadering als het gaat om de verwerking van persoonlijke gegevens. Merken worden opgeroepen zich in te zetten vooreen data-ecosysteem dat de keuzes van consumenten respecteert en hun het recht geeft op volledige controle van hun eigen gegevens.
 
Het Manifest roept merken op om zich in te zetten voor actie op vier belangrijke gebieden: de creatie van een sterke data governance, de verzameling van data beperken, consumenten controle en keuzemogelijkheden geven over hun data en het actiever controleren van hun data supply chain.
 
“Deze maatregelen gaan verder dan wat GDPR vereist”, preciseert de UBA. “Ze zijn meer fundamenteel gericht op het creëren van een nieuwe mindset die mensen in plaats van data vooropstelt. Het uiteindelijke doel is het creëren van een online reclame-industrie die is gebaseerd op meer vertrouwen, controle en respect voor de gegevens van mensen.”

Archief / ASSOCIATIONS