SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In de UK genereert 20% van de gebruikers bijna 90% van de YouTube-activiteit

Zondag 22 April 2018


Seen from Space: In de UK genereert 20% van de gebruikers bijna 90% van de YouTube-activiteit
Momenteel consumeren de meeste internauten digitale content via meerdere schermen. ComScore kondigde onlangs aan dat het in Frankrijk zijn Video Metrix Multi-plateform tool gaat lanceren. Die verschaft meer inzicht in de digitale videoconsumptie via een totale bereikmeting die bovendien ontdubbeld is voor de verschillende devices (PC, Tablet, Smartphone). Dat is ongetwijfeld een doorbraak in de meting van een meervormig bereik dat tot dusver moeilijk kon worden ingeschat.

In het Verenigd Koninkrijk is Video Metrix al een feit en leverde het gegevens voor een volledig jaar (2017). Volgens de resultaten staat YouTube onbetwistbaar op een (9% van de TV/video consumptie voor de totale bevolking en 22% bij de 16-24-jarigen volgens Thinkbox). De resultaten tonen ook het belangrijke aandeel van mobile in de YT-consumptie. Een van de interessantste vaststellingen is zeker het kolossale gewicht van de supergebruikers. Volgens ComScore is 88% van de videoconsumptie op YouTube te danken aan amper 20% van de gebruikers. Dit vijfde van supergebruikers (allemaal mensen?) is twee keer meer geconcentreerd dan op televisie. Nog 20% is goed voor 9% van de YT-activiteit en de resterende 3% wordt verwezenlijkt door 60% van de Britse gebruikers. Van een homeopathische dosis gesproken!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue):

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue): "De digitalisering hangt in de eerste plaats af van de ontwikkeling van de expertise en de verrijking van de medewerkers"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier