SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In de UK genereert 20% van de gebruikers bijna 90% van de YouTube-activiteit

Zondag 22 April 2018


Seen from Space: In de UK genereert 20% van de gebruikers bijna 90% van de YouTube-activiteit
Momenteel consumeren de meeste internauten digitale content via meerdere schermen. ComScore kondigde onlangs aan dat het in Frankrijk zijn Video Metrix Multi-plateform tool gaat lanceren. Die verschaft meer inzicht in de digitale videoconsumptie via een totale bereikmeting die bovendien ontdubbeld is voor de verschillende devices (PC, Tablet, Smartphone). Dat is ongetwijfeld een doorbraak in de meting van een meervormig bereik dat tot dusver moeilijk kon worden ingeschat.

In het Verenigd Koninkrijk is Video Metrix al een feit en leverde het gegevens voor een volledig jaar (2017). Volgens de resultaten staat YouTube onbetwistbaar op een (9% van de TV/video consumptie voor de totale bevolking en 22% bij de 16-24-jarigen volgens Thinkbox). De resultaten tonen ook het belangrijke aandeel van mobile in de YT-consumptie. Een van de interessantste vaststellingen is zeker het kolossale gewicht van de supergebruikers. Volgens ComScore is 88% van de videoconsumptie op YouTube te danken aan amper 20% van de gebruikers. Dit vijfde van supergebruikers (allemaal mensen?) is twee keer meer geconcentreerd dan op televisie. Nog 20% is goed voor 9% van de YT-activiteit en de resterende 3% wordt verwezenlijkt door 60% van de Britse gebruikers. Van een homeopathische dosis gesproken!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier