SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Brandhome onderzoekt privacybehoefte van de Belgen

Maandag 16 April 2018



Uit onderzoek dat Brandhome voerde op een representatieve steekproef van 1000 respondenten blijkt 73% van de Belgen zijn online privacy belangrijk vindt; bij de jongere generatie is dat zelfs 80%. Tegelijk beschouwt 70% van de Belgen zichzelf als onwetend over de bescherming van hun privacy op het internet en verwacht 90 % meer transparantie van bedrijven en merken over het gebruik van hun persoonlijke gegevens. De helft zegt in de toekomst niet langer data te willen weggeven aan bedrijven, merken, sociale media of zelfs webshops.
 
Het wantrouwen tegenover de sociale media is dan ook hoog: slechts 7% vertrouwt Facebook nog. Ook Instagram (6%) en Twitter (5%) worden door de Belg met argusogen bekeken. Eigenaardig genoeg is 72% zich niet bewust van de nakende invoering van nieuwe privacyregels… maar zou 77% bedrijven aanklagen indien hun privacy geschonden wordt. Meer details vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier