SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Brandhome onderzoekt privacybehoefte van de Belgen

Maandag 16 April 2018



Uit onderzoek dat Brandhome voerde op een representatieve steekproef van 1000 respondenten blijkt 73% van de Belgen zijn online privacy belangrijk vindt; bij de jongere generatie is dat zelfs 80%. Tegelijk beschouwt 70% van de Belgen zichzelf als onwetend over de bescherming van hun privacy op het internet en verwacht 90 % meer transparantie van bedrijven en merken over het gebruik van hun persoonlijke gegevens. De helft zegt in de toekomst niet langer data te willen weggeven aan bedrijven, merken, sociale media of zelfs webshops.
 
Het wantrouwen tegenover de sociale media is dan ook hoog: slechts 7% vertrouwt Facebook nog. Ook Instagram (6%) en Twitter (5%) worden door de Belg met argusogen bekeken. Eigenaardig genoeg is 72% zich niet bewust van de nakende invoering van nieuwe privacyregels… maar zou 77% bedrijven aanklagen indien hun privacy geschonden wordt. Meer details vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier