SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Brandhome onderzoekt privacybehoefte van de Belgen

Maandag 16 April 2018



Uit onderzoek dat Brandhome voerde op een representatieve steekproef van 1000 respondenten blijkt 73% van de Belgen zijn online privacy belangrijk vindt; bij de jongere generatie is dat zelfs 80%. Tegelijk beschouwt 70% van de Belgen zichzelf als onwetend over de bescherming van hun privacy op het internet en verwacht 90 % meer transparantie van bedrijven en merken over het gebruik van hun persoonlijke gegevens. De helft zegt in de toekomst niet langer data te willen weggeven aan bedrijven, merken, sociale media of zelfs webshops.
 
Het wantrouwen tegenover de sociale media is dan ook hoog: slechts 7% vertrouwt Facebook nog. Ook Instagram (6%) en Twitter (5%) worden door de Belg met argusogen bekeken. Eigenaardig genoeg is 72% zich niet bewust van de nakende invoering van nieuwe privacyregels… maar zou 77% bedrijven aanklagen indien hun privacy geschonden wordt. Meer details vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier