Fr
Close

TRAINING&BOOKS

Een must: het Creative Excellence Report van D&AD

Maandag 16 April 2018

Een must: het Creative Excellence Report van D&AD

Assets :


De D&AD publiceert een verslag over de macrotrends die de creatieve excellentie leiden. Daartoe analyseerde de Britse club der creatieven meer dan 25.000 campagnes, in samenwerking met zijn Spaanse tegenhanger, het bureau BETC en het Creative Europe Programme van de EU.
 
“De politieke, culturele, technologische en milieu-instabiliteit spelen een sleutelrol en hebben een impact op het werk, zowel door de mogelijke betekenis voor de mens, de betekenis van maatschappelijke onzekerheid of de veranderingen in de informatiearchitectuur. Het interessants zijn de vragen die deze trends wekken over de toekomst van ons vak”, aldus Paul Drake, Directeur van de D&AD.
 
Het verslag definieert drie trendbundels die door de creatieve industrie benut worden om de huidige turbulentie te beantwoorden: het begrip van de mensheid herdefiniëren, een verbrokkelde samenleving samenvoegen, zijn eigen waarheid zoeken in tijden van fake news. Al die uitdagingen zouden de merken zich meer dan ooit moeten toe-eigenen. Je leest en bekijkt het hier.

Archief / TRAINING&BOOKS