Fr
Close

MEDIA

NRJ in Vlaanderen met Mediahuis en De Vijver Media

Zondag 15 April 2018

NRJ in Vlaanderen met Mediahuis en De Vijver Media

Nieuws op het radiofront. Mediahuis en De Vijver Media – de vennootschap die SBS in handen heeft en zelf sinds maart voor 100% eigendom is van Telenet – gaan vanaf dit najaar het merk NRJ lanceren in Vlaanderen. Dat doen ze in een 50/50 joint-venture, via een licentie die wordt toegekend door NRJ Group.

Het wordt een stadsradionetwerk dat te beluisteren zal zijn in de voornaamste Vlaamse steden, met een dekking van zowat 65% van de bevolking. De radio die studio’s krijgt in Antwerpen, zal een lokale programmering brengen die zich richt op de 14-44-jarigen.

Ter herinnering, Mediahuis is al de operator achter Nostalgie in Vlaanderen, naast NRJ Group. Nostalgie en NRJ worden ook de twee enige privé-radiomerken die aanwezig zijn op het volledige grondgebied. Het station zal worden aangestuurd door directeur Tom Klerkx die al aan het hoofd van de Vlaamse radio Nostalgie staat.

Het is nog niet geweten wie zal instaan voor de regie van NRJ Vlaanderen. Momenteel is het merk NRJ aan Franstalige zijde in regie bij RMB, terwijl IP Radio instaat voor Nostalgie (Noord en Zuid).

NGroup dat de NRJ-merken in het zuidelijke landsgedeelte runt, benadrukte dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk synergiën op het vlak van marketing en evenementen te creëren. Kim Beyns, Brand & Strategy Director van NGroup: “NRJ is een schitterend merk dat actief is in 15 landen. We werken vaak samen met onze collega’s in andere contreien. We verheugen ons erop deze samenwerking uit te breiden naar Vlaanderen.”

SBS Media Belgium koestert nog steeds de ambitie om naast NRJ ook een landelijke radio op te kunnen starten.

Archief / MEDIA