SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Televisie kijken, eerder een kwestie van life stage dan van generatie?

Zondag 15 April 2018


Seen from Space: Televisie kijken, eerder een kwestie van life stage dan van generatie?
Als het om televisiekijken gaat, is iedereen zich bewust van de enorme kloof tussen generatie Z en hun grootouders. Het geconsumeerde volume, de keuze van de programma’s, TSV, VOD,… alles is anders bij de jonge generatie digital natives en de oudere generatie die opgroeide met lineaire, analoge televisie. Natuurlijk betekent zulks niet per definitie dat de gewoonten in kwesties definitief zijn. In de analoge tijden keken de jongeren van toen ook niet op dezelfde manier als hun ouders: het spreekt voor zich dat de levensfasen een belangrijke impact hebben op het televisiekijkgedrag.

Uit het Touchpoints-onderzoek voor 2017 van IPA blijkt dat noga maar eens. In het Verenigd Koninkrijk verschilt het televisiekijkgedrag van de 25-34-jarigen sterk van dat van de 16-24-jarigen, zeker als eerstgenoemde categorie kinderen heeft. De 25-34-jarigen kijken bijna 40 minuten meer per dag dan de 16-24-jarigen. Als ze kinderen hebben bedraagt het verschil meer dan een uur. Omgekeerd zien we dat de online video consumptie (zonder SVOD) met de helft vermindert bij jonge ouders. Dus ook al kijken de Britse adolescenten en jonge volwassenen zeer weinig televisie, hun consumptie neemt zeer sterk toe in amper tien jaar tijd, in principe naarmate ze een gezin stichten (samenwonen/kinderen).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier