SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Televisie kijken, eerder een kwestie van life stage dan van generatie?

Zondag 15 April 2018


Seen from Space: Televisie kijken, eerder een kwestie van life stage dan van generatie?
Als het om televisiekijken gaat, is iedereen zich bewust van de enorme kloof tussen generatie Z en hun grootouders. Het geconsumeerde volume, de keuze van de programma’s, TSV, VOD,… alles is anders bij de jonge generatie digital natives en de oudere generatie die opgroeide met lineaire, analoge televisie. Natuurlijk betekent zulks niet per definitie dat de gewoonten in kwesties definitief zijn. In de analoge tijden keken de jongeren van toen ook niet op dezelfde manier als hun ouders: het spreekt voor zich dat de levensfasen een belangrijke impact hebben op het televisiekijkgedrag.

Uit het Touchpoints-onderzoek voor 2017 van IPA blijkt dat noga maar eens. In het Verenigd Koninkrijk verschilt het televisiekijkgedrag van de 25-34-jarigen sterk van dat van de 16-24-jarigen, zeker als eerstgenoemde categorie kinderen heeft. De 25-34-jarigen kijken bijna 40 minuten meer per dag dan de 16-24-jarigen. Als ze kinderen hebben bedraagt het verschil meer dan een uur. Omgekeerd zien we dat de online video consumptie (zonder SVOD) met de helft vermindert bij jonge ouders. Dus ook al kijken de Britse adolescenten en jonge volwassenen zeer weinig televisie, hun consumptie neemt zeer sterk toe in amper tien jaar tijd, in principe naarmate ze een gezin stichten (samenwonen/kinderen).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier