SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

66% van de getweete links naar nieuwssites is het werk van robots

Woensdag 11 April 2018


66% van de getweete links naar nieuwssites is het werk van robots
Volgens een onderzoek van het Pew Research Center (PRC) werd 66% van de links die naar nieuws-, sport- en entertainmentsites verwijzen, automatisch gegenereerd door bots. Dit percentage loopt zelfs op tot 89% voor links naar news-aggregators en tot 90% voor tweets die verwijzen naar de meest bezochte pornografische sites.

De studie onderzocht meer dan een miljoen tweets die verwijzen naar ongeveer 2300 van de meest populaire internetsites tussen eind juli en begin september vorig jaar. De CRP-onderzoekers herinneren eraan dat de gebruiksvoorwaarden van Twitter het gebruik van robots toestaan, maar met beperkingen: Twitter accounts kunnen automatisch 'nuttige' informatie uitzenden, maar ze hebben niet het recht “om te proberen te manipuleren of om trendy onderwerpen te beïnvloeden”. "Aangezien deze accounts invloed hebben op de informatie die mensen op sociale netwerken zien, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van hun wereldwijde aanwezigheid op de netwerken", voegen de onderzoekers eraan toe.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier