SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

66% van de getweete links naar nieuwssites is het werk van robots

Woensdag 11 April 2018


66% van de getweete links naar nieuwssites is het werk van robots
Volgens een onderzoek van het Pew Research Center (PRC) werd 66% van de links die naar nieuws-, sport- en entertainmentsites verwijzen, automatisch gegenereerd door bots. Dit percentage loopt zelfs op tot 89% voor links naar news-aggregators en tot 90% voor tweets die verwijzen naar de meest bezochte pornografische sites.

De studie onderzocht meer dan een miljoen tweets die verwijzen naar ongeveer 2300 van de meest populaire internetsites tussen eind juli en begin september vorig jaar. De CRP-onderzoekers herinneren eraan dat de gebruiksvoorwaarden van Twitter het gebruik van robots toestaan, maar met beperkingen: Twitter accounts kunnen automatisch 'nuttige' informatie uitzenden, maar ze hebben niet het recht “om te proberen te manipuleren of om trendy onderwerpen te beïnvloeden”. "Aangezien deze accounts invloed hebben op de informatie die mensen op sociale netwerken zien, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van hun wereldwijde aanwezigheid op de netwerken", voegen de onderzoekers eraan toe.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier