SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

66% van de getweete links naar nieuwssites is het werk van robots

Woensdag 11 April 2018


66% van de getweete links naar nieuwssites is het werk van robots
Volgens een onderzoek van het Pew Research Center (PRC) werd 66% van de links die naar nieuws-, sport- en entertainmentsites verwijzen, automatisch gegenereerd door bots. Dit percentage loopt zelfs op tot 89% voor links naar news-aggregators en tot 90% voor tweets die verwijzen naar de meest bezochte pornografische sites.

De studie onderzocht meer dan een miljoen tweets die verwijzen naar ongeveer 2300 van de meest populaire internetsites tussen eind juli en begin september vorig jaar. De CRP-onderzoekers herinneren eraan dat de gebruiksvoorwaarden van Twitter het gebruik van robots toestaan, maar met beperkingen: Twitter accounts kunnen automatisch 'nuttige' informatie uitzenden, maar ze hebben niet het recht “om te proberen te manipuleren of om trendy onderwerpen te beïnvloeden”. "Aangezien deze accounts invloed hebben op de informatie die mensen op sociale netwerken zien, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van hun wereldwijde aanwezigheid op de netwerken", voegen de onderzoekers eraan toe.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier