SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Analyse GfK: over het toenemend belang van online livestreams bij sportwedstrijden

Dinsdag 10 April 2018


Analyse GfK: over het toenemend belang van online livestreams bij sportwedstrijden
Wim Mathues, Marketing Director Southern Europe bij GfK, publiceerde een artikel over hoe meer en meer sportfans de voorkeur geven aan online livestreams in plaats van televisie voor het bekijken van sportwedstrijden. Hij schrijft dat het aanbieden van streaming essentieel is om jongere sportfans te bereiken en te betrekken. Data van GfK uit de VS tonen aan dat 70% van de millennials (20% meer dan het gemiddelde in de VS) en 76% van Gen Now (26% meer) een streamingservice als Netflix of Hulu heeft gebruikt in de afgelopen maand. Verder geeft 41% van de millennial sportfans in de VS (19-29 jaar) aan te willen betalen voor sportcontent (16 % meer dan het gemiddelde in VS en 12% meer dan sportfans in het algemeen), hoewel slechts 8 procent momenteel daadwerkelijk voor content betaalt.

De broadcasters zijn intussen al actief met een streaming aanbod in sport. Zo zond de Amerikaanse mediagigant NBC in februari 11 uur aan content via streamingplatformen uit rondom de Super Bowl. De zender livestreamde bovendien voor de eerste keer de openingsceremonie van de Winterspelen in Pyeongchang. NBC is niet de enige zender die alle kaarten op livestreaming zet. ESPN Plus gaat binnenkort live en na de zomer zal Turner Sports de meeste Champions League-wedstrijden uitzenden via een nieuw livestreamingplatform. Ook teams verleggen hun aandacht naar streaming van content. Zo kondigde Los Angeles FC onlangs aan dat In totaal 18 wedstrijden te zien zijn op het eigen YouTube-kanaal. Het bijzondere is dat de duels exclusief zijn te bekijken voor leden van de voetbalclub die in LA wonen. Daarnaast zijn er interessante samenwerkingen tussen Netflix en Juventus en Manchester City en Amazon.

Op basis van onderzoek door GfK Consumer Live adviseert Matheus aan broadcasters hoe je millennials betrokken maakt en hen laat betalen voor de streaming services. Dat doe je volgens hem door een community te creëren zoals Twitch dat doet. Het platform geeft kijkers de mogelijkheid online live te communiceren met elkaar en met de gamers. Tv-netwerken zouden volgens Matheus kunnen onderzoeken of het mogelijk is kijkers live via de streamingservice met elkaar te laten discussiëren, over de opstelling bijvoorbeeld. De mogelijkheid de streamingervaring te personaliseren helpt ook de aandacht van milliennial sportfans te trekken. Het blijkt namelijk dat 79% van de Amerikaanse en 74% van de Belgische milliennial sportfans een voorkeur heeft voor producten afgestemd op hun wensen en behoeften (15% meer dan het gemiddelde in de VS en 5% meer dan het Belgisch gemiddelde). Omdat millennial sportfans hun huis sneller als een zogenaamde high tech zone beschrijven (42%, 14% meer dan gemiddelde) liggen er kansen als ook bijvoorbeeld smart-tv’s en slimme speakers gepersonaliseerd worden. 1 op de 5 millennial sportfans heeft al een ‘digitale persoonlijke assistent’ als Amazon Echo in huis.

Wim Matheus besluit met goed nieuws voor sportrechtenhouders. Millennial sportfans zouden uitstekende ambassadeurs zijn. 62% van de Amerikaanse millennial sportfans – en 60% van de Belgische – geeft aan er alles aan te doen anderen te vertellen over producten en diensten die ze leuk vinden.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier