SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Podcast, the next big thing?

Zondag 8 April 2018


Seen from Space: Podcast, the next big thing?
Volgens De Tijd (03/04/2018) doen podcasts het goed in de Verenigde Staten. De reclameomzet die door deze communicatievorm gegenereerd wordt, zou naar verluidt stevig groeien: +85% in 2017 tot 220 miljoen dollar (wat weliswaar amper 67 cent per inwoner is). Een Nielsen-onderzoek dat vorig jaar op deze golf surfte en gevoerd werd bij 7000 Amerikaanse gebruikers, leert ons dat de efficiëntie van het medium zeer sterk kan verschillen naargelang het type inhoud.
Dichter bij huis is er geen informatie over de reclame-inkomsten uit podcasts die we zeer beperkt schatten. De penetratie van podcasts is dan ook zeer laag in België: minder dan 4% van de bevolking 12% consumeert er. Er bestaat ook allang een groot verschil (een verdubbeling, als we de laatste CIM-cijfers mogen geloven) tussen Frans- en Nederlandstaligen: in het zuiden houden ze meer van podcasts dan in het noorden. Hoewel de penetratie verschilt, zijn de gebruiksprofielen in beide regio’s wel gelijkend: vooral mannen van 18 tot 44 jaar, hoger geschoold en meestal in een goede economische situatie. Het gebruikersprofiel van podcasts is dus vrij identiek. Maar in eender welk bevolkingssegment zijn de podcastliefhebbers niet zo talrijk: ze vertegenwoordigen minder dan 10% voor de verschillende geanalyseerde doelgroepen. The next big thing? Toch niet meteen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier