SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Podcast, the next big thing?

Zondag 8 April 2018


Seen from Space: Podcast, the next big thing?
Volgens De Tijd (03/04/2018) doen podcasts het goed in de Verenigde Staten. De reclameomzet die door deze communicatievorm gegenereerd wordt, zou naar verluidt stevig groeien: +85% in 2017 tot 220 miljoen dollar (wat weliswaar amper 67 cent per inwoner is). Een Nielsen-onderzoek dat vorig jaar op deze golf surfte en gevoerd werd bij 7000 Amerikaanse gebruikers, leert ons dat de efficiëntie van het medium zeer sterk kan verschillen naargelang het type inhoud.
Dichter bij huis is er geen informatie over de reclame-inkomsten uit podcasts die we zeer beperkt schatten. De penetratie van podcasts is dan ook zeer laag in België: minder dan 4% van de bevolking 12% consumeert er. Er bestaat ook allang een groot verschil (een verdubbeling, als we de laatste CIM-cijfers mogen geloven) tussen Frans- en Nederlandstaligen: in het zuiden houden ze meer van podcasts dan in het noorden. Hoewel de penetratie verschilt, zijn de gebruiksprofielen in beide regio’s wel gelijkend: vooral mannen van 18 tot 44 jaar, hoger geschoold en meestal in een goede economische situatie. Het gebruikersprofiel van podcasts is dus vrij identiek. Maar in eender welk bevolkingssegment zijn de podcastliefhebbers niet zo talrijk: ze vertegenwoordigen minder dan 10% voor de verschillende geanalyseerde doelgroepen. The next big thing? Toch niet meteen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier