SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Online reclame in Europa: +93% in vijf jaar tijd

Maandag 26 Maart 2018


Het Europees audiovisueel observatorium publiceerde een analyse van de Europese online reclamemarkt voor de periode van 2011 tot 2016.  Die buigt zich niet alleen over de groei van de online sector, maar bekijkt ook de voornaamste uitdagingen voor programmatic.

Tot de (vele) inlichtingen behoort bijvoorbeeld de groei van 93% geboekt door de online reclamemarkt tijdens deze periode (tot een totaal bedrag van 36,837 miljard), terwijl de globale reclamemarkt tijdens dezelfde periode met 14% toenam. Andere vaststelling: sinds 2015 weegt de online reclamemarkt zwaarder dan die van tv (nog steeds goed voor een investering van 31,416 miljard in 2016).

Het gewicht van online reclame verschilt weliswaar aanzienlijk van land tot land; in Zweden vertegenwoordigt ze 54%, in Cyprus 6%. Als we kijken naar de verschillende types online reclame, gaat het leeuwendeel naar paid for search, gevolgd door display (waaronder video) en classifieds. Ook hier bestaan grote regionale verschillen. Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier