SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Betalend digitaal nieuws in België, kan beter

Zondag 25 Maart 2018


Seen from Space: Betalend digitaal nieuws in België, kan beter
Bij ons publiceerde het CIM zopas de ‘Brand Reports’ voor de Belgische pers. Deze ‘one pagers’ vatten voortaan de kwantitatieve situatie samen voor de meeste titels. Ze combineren data uit de laatste NRS-studie (die in oktober verscheen), gegevens over het digitale bereik van de verschillende titels en de traditionele verspreidingscijfers (betalende print en digital). Met deze publicatie zijn het de digitale bereikgegevens uit 2017 en de informatie over de verspreiding van vorig jaar die nieuw zijn.

De grafieken in bijlage die gebaseerd zijn op de Brand Reports tonen de evolutie (2016/2017) van het aandeel van betalend digital in het geheel van de verspreiding. Dat geldt voor et gehele nieuwsaanbod zoals we dat zien (andere titels zouden ook inbegrepen kunnen zijn). Nieuw voor 2017 is dat het aandeel van betalend digital voor de eerste keer niet overal stijgt. Bij sommige titels, vooral aan Franstalige zijde (l’Echo, le Soir, Sud Presse) zou het zelfs dalen. Gezien de ruime scoop die we genomen hebben, kunnen we ook vaststellen dat het beter is dagelijks te verschijnen om een groot aandeel betalende digitale verspreiding te hebben. De enkele weekbladen die in de analyse opgenomen werden (Krant van West-Vlaanderen, Vif en Knack) hebben allemaal een zeer laag digitaal aandeel. In de wereld van de dagelijke info, doen vooral de ‘quality papers’ zoals ze nu eenmaal genoemd worden, het vooral goed als het gaat om het aandeel van betalende digitale content. In ons land is ht fenomeen van ‘pay for the news’ nog niet uitgegroeid tot een tsunami.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier