SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Betalend digitaal nieuws in België, kan beter

Zondag 25 Maart 2018


Seen from Space: Betalend digitaal nieuws in België, kan beter
Bij ons publiceerde het CIM zopas de ‘Brand Reports’ voor de Belgische pers. Deze ‘one pagers’ vatten voortaan de kwantitatieve situatie samen voor de meeste titels. Ze combineren data uit de laatste NRS-studie (die in oktober verscheen), gegevens over het digitale bereik van de verschillende titels en de traditionele verspreidingscijfers (betalende print en digital). Met deze publicatie zijn het de digitale bereikgegevens uit 2017 en de informatie over de verspreiding van vorig jaar die nieuw zijn.

De grafieken in bijlage die gebaseerd zijn op de Brand Reports tonen de evolutie (2016/2017) van het aandeel van betalend digital in het geheel van de verspreiding. Dat geldt voor et gehele nieuwsaanbod zoals we dat zien (andere titels zouden ook inbegrepen kunnen zijn). Nieuw voor 2017 is dat het aandeel van betalend digital voor de eerste keer niet overal stijgt. Bij sommige titels, vooral aan Franstalige zijde (l’Echo, le Soir, Sud Presse) zou het zelfs dalen. Gezien de ruime scoop die we genomen hebben, kunnen we ook vaststellen dat het beter is dagelijks te verschijnen om een groot aandeel betalende digitale verspreiding te hebben. De enkele weekbladen die in de analyse opgenomen werden (Krant van West-Vlaanderen, Vif en Knack) hebben allemaal een zeer laag digitaal aandeel. In de wereld van de dagelijke info, doen vooral de ‘quality papers’ zoals ze nu eenmaal genoemd worden, het vooral goed als het gaat om het aandeel van betalende digitale content. In ons land is ht fenomeen van ‘pay for the news’ nog niet uitgegroeid tot een tsunami.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier