SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Pay for the news

Zondag 25 Maart 2018


Seen from Space: Pay for the news
In Frankrijk vierde de betalende ‘pure player’ Mediapart zopas zijn tiende verjaardag. Het merk is al meerdere jaren winstgevend. Nochtans was het tijdens de begindagen niet evident dat het model achter het nieuwsmerk financieel gezond zou kunnen zijn. Vandaag zijn er aanwijzingen dat digitale informatie – ten minste gedeeltelijk – door het publiek gefinancierd zou kunnen worden. In de Verenigde Staten die op dat punt naar verluidt vooruitlopen, is de trends van voor het nieuws te betalen aanzienlijk vooruitgegaan. En dat is nog maar een begin. Onderzoek van het Reuters-instituut is van oordeel dat de trend het sterkst aanwezig is bij de millennials (25-34 jaar) en bij de volgende generatie (18-24 jaar). Bij de jonge volwassenen is het stijgingspercentage inzake ‘pay for the news’ zeer indrukwekkend. Sommigen denken dat het samenhangt met de komst van Trump. De Amerikanen zouden meer helderheid willen in de zee van fake news. Maar zetten de Amerikaanse uitgevers zetten ook hun eigen inspanningen in de verf: doelgerichtere en soepelere abonnementsaanbiedingen die volgens hen beter inspelen op de interesse van de jonge generaties. Van hen werd bij de lancering van Mediapart gezegd dat ze onvoorwaardelijk stonden op ‘alles gratis.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier