SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Pay for the news

Zondag 25 Maart 2018


Seen from Space: Pay for the news
In Frankrijk vierde de betalende ‘pure player’ Mediapart zopas zijn tiende verjaardag. Het merk is al meerdere jaren winstgevend. Nochtans was het tijdens de begindagen niet evident dat het model achter het nieuwsmerk financieel gezond zou kunnen zijn. Vandaag zijn er aanwijzingen dat digitale informatie – ten minste gedeeltelijk – door het publiek gefinancierd zou kunnen worden. In de Verenigde Staten die op dat punt naar verluidt vooruitlopen, is de trends van voor het nieuws te betalen aanzienlijk vooruitgegaan. En dat is nog maar een begin. Onderzoek van het Reuters-instituut is van oordeel dat de trend het sterkst aanwezig is bij de millennials (25-34 jaar) en bij de volgende generatie (18-24 jaar). Bij de jonge volwassenen is het stijgingspercentage inzake ‘pay for the news’ zeer indrukwekkend. Sommigen denken dat het samenhangt met de komst van Trump. De Amerikanen zouden meer helderheid willen in de zee van fake news. Maar zetten de Amerikaanse uitgevers zetten ook hun eigen inspanningen in de verf: doelgerichtere en soepelere abonnementsaanbiedingen die volgens hen beter inspelen op de interesse van de jonge generaties. Van hen werd bij de lancering van Mediapart gezegd dat ze onvoorwaardelijk stonden op ‘alles gratis.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier