SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Best Brands Awards: Ikea, Gillette, Colruyt en Amazon bovenaan

Donderdag 22 Maart 2018


Best Brands Awards: Ikea, Gillette, Colruyt en Amazon bovenaan
De gala-avond van de Best Brands Awards, die op 22 maart meer dan 250 gasten uit de business-, communicatie- en mediawereld bijeen bracht in het Jubelparkmuseum in Brussel, onthulde de winnaars van de derde editie van de de competitie die georganiseerd wordt door Serviceplan. Het onderzoek is gebaseerd op een een multimerken- en multisectorale studie, uitgevoerd door GfK, bijeen panel van meer dan 3.500 huishoudens.

Het doel was opnieuw om de sterkste merken van vorig jaar te bepalen in vier categorieën: Best Product Brand, Best Growth Brand, Best Corporate Brand en Best Digital Brand.

Dit jaar wint Ikea het pleit in Best Product Brand 2018. De Zweedse gigant wordt beloond voor zijn jaar 2017 dat boordevol nieuwigheden en ontwikkelingen zat. Daardoor kon het zijn dominantie op de meubelmarkt nog duidelijker maken. Bovendien is Ikea een van de weinige merken uit de top tien die zijn klantenrelaties versterkt heeft, met 80% van de ondervraagden die stelt dat het een sterke relatie heeft met het merk.

Daarna volgt Gillette als winnaar van de nieuwe categorie Best Growth Brands, die de merken beloont die de sterkste evolutie in de afgelopen twaalf maanden hebben meegemaakt. Het verwezenlijkte de grootste groei van zijn marktaandeel, maar ook de belangrijkste toename van sterke relaties en belevingskwaliteit. In 2017 stelde een derde van de respondenten een sterke band te hebben met Gillette; in 2018 komt die proportie in de buurt van een op twee (45%).

De Best Corporate Brands-wedstrijd werd voor het tweede jaar op rij gedomineerd door Colruyt, vooral omdat de groep de hoogste score behaalde op drie emotionele KPI's. Het is het bedrijf waarmee mensen zich het meest identificeren, dat zich het meest onderscheidt van de andere, en dat het meest gewaardeerd wordt.

Tot slot, op het vlak van Best Digital Brands, wint Amazon.com overduidelijk.  Die is te verklaren door de omvang van de website. 75% van de ondervraagden verklaart onlangs iets over Amazon te hebben gezien. Maar er is meer, bij de acht elementen die de Brand Potential Index definiëren, behaalt het merk zeven keer de beste score.

De 2018 ranking van de Best Brands Awards Serviceplan is uitgebreid beschreven in de maart-editie van Media Marketing.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier