SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Happy go lucky, door Griet Byl (MM)

Zondag 18 Maart 2018


Happy go lucky, door Griet Byl (MM)
Volgens recente cijfers beschouwt 35% van de Belgen zichzelf als gelukkig. Misschien hebben die het laatste boek van de Zwitserse bestsellerauteur Rolf Dobelli gelezen? ‘De kunst van goed leven’ is geen gids voor Bourgondiërs of de zoveelste checklist annex food hype, maar wel een handleiding met 52 praktische adviezen om gelukkiger door het leven te gaan.

Al bij al vallen de adviezen van Dobelli – ooit CEO van een luchtvaartmaatschappij - samen te vatten onder het voor de hand liggende devies ‘Koop minder, like minder en beleef meer’. En besteed niet te veel aandacht aan de onaflatende nieuwsstroom. Echt revolutionair kun je dat niet noemen, maar er zit wel een grond van waarheid in. “Als je iets moois beleeft, ben je er met al je gedachten en heel je hart bij”, schrijft hij. “Probeer daarom in plaats van in fysieke dingen meer in belevenissen te investeren.” Een mantra die millennials naar verluidt permanent en als vanzelf toepassen.

Het moet de huidige marketeers als muziek in de oren klinken, want die zoeken momenteel massaal hun heil in de consumer experience, waarbij de beleving primeert op het product en de diensten. De consumenten zelf zijn ondertussen alweer op zoek naar iets anders – been there, done that. Zij gaan hardnekkig op zoek naar zingeving en betekenis. Purpose zoals de nieuwste trendpausen het zo mooi noemen. Om die te vinden kunnen we misschien luisteren naar Voltaire. Die wist in de achttiende eeuw al dat je eigen tuintje wieden bijzonder goed is voor je gemoedsrust.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier