SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Happy go lucky, door Griet Byl (MM)

Zondag 18 Maart 2018


Happy go lucky, door Griet Byl (MM)
Volgens recente cijfers beschouwt 35% van de Belgen zichzelf als gelukkig. Misschien hebben die het laatste boek van de Zwitserse bestsellerauteur Rolf Dobelli gelezen? ‘De kunst van goed leven’ is geen gids voor Bourgondiërs of de zoveelste checklist annex food hype, maar wel een handleiding met 52 praktische adviezen om gelukkiger door het leven te gaan.

Al bij al vallen de adviezen van Dobelli – ooit CEO van een luchtvaartmaatschappij - samen te vatten onder het voor de hand liggende devies ‘Koop minder, like minder en beleef meer’. En besteed niet te veel aandacht aan de onaflatende nieuwsstroom. Echt revolutionair kun je dat niet noemen, maar er zit wel een grond van waarheid in. “Als je iets moois beleeft, ben je er met al je gedachten en heel je hart bij”, schrijft hij. “Probeer daarom in plaats van in fysieke dingen meer in belevenissen te investeren.” Een mantra die millennials naar verluidt permanent en als vanzelf toepassen.

Het moet de huidige marketeers als muziek in de oren klinken, want die zoeken momenteel massaal hun heil in de consumer experience, waarbij de beleving primeert op het product en de diensten. De consumenten zelf zijn ondertussen alweer op zoek naar iets anders – been there, done that. Zij gaan hardnekkig op zoek naar zingeving en betekenis. Purpose zoals de nieuwste trendpausen het zo mooi noemen. Om die te vinden kunnen we misschien luisteren naar Voltaire. Die wist in de achttiende eeuw al dat je eigen tuintje wieden bijzonder goed is voor je gemoedsrust.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier