SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Jean-Charles della Faille (Bulbme): "We weten dat je tegenwoordig niet ver zult geraken zonder app"

Zondag 18 Maart 2018


Jean-Charles della Faille (Bulbme):
In september kondigde Jean-Charles della Faille (medeoprichter van Van Piperzeel, voormalig CD van DDB en Grey, onder andere) de lancering aan van Bulbme. Dat groeide ondertussen uit tot een online platform voor het delen van inspirerende content en het doorgeven van ervaringen. Tijdens een eerste fase werd het platform in alfaversie voorgesteld in Franstalig België, met de bedoeling het concept te testen, te valideren en te verfijnen. Vervolgens werd het uitgebreid naar de hele Franstalige wereld en vandaag is het de beurt aan Vlaanderen en de Angelsaksische landen.
 
Voor dit project werkte de ex-reclamejongen samen met IT-consultant Emmanuel Gervy. Het duo kreeg het gezelschap van Clara Martins (in een ander leven Group Managing Director van het rijmodemerk Miasuki) die instaat voor de strategische ontwikkeling en toekomstige fundraising. Zes maanden later is het tijd voor een eerste balans.
 
Hoe is Bulbme ontstaan, met welke doelstellingen en ambities?
Bulbme werd in het leven geroepen om de inspiratie op het internet te centraliseren. Voor YouTube waren er overal video’s te vinden. Als je er vandaag eentje zoekt, ga jet eerst kijken op de video hostingsite. Wij wilden precies hetzelfde doen, maar dan met inspiratie: d reflex aankweken om inspiratie te gaan zoeken op Bulbme, ook al zal je er altijd ook elders vinden, op het internet en in het echte leven. Des te beter.
 
Wat voor balans maak je op aan de vooravond van de Nederlands- en Engelstalige platformen?
In cijfers lijkt het niet zo goed, aangezien er iets minder dan 2000 mensen op onze platformen ingeschreven zijn. Maar hun aantal neemt elke dag toe. We denken trouwens dat Bulbme meer succes zal hebben bij de Engelstaligen of mensen met dezelfde mentaliteit, zoals de Nederlandstaligen.
 
Naast deze nieuwe talen volgt nog een aantal andere wijzigingen. Welke en waarom?
Bij de lancering van Bulbme hebben we natuurlijk getest wat werkte en wat niet. We hebben heel wat feedback gekregen en vandaag komen we met een meer voltooide versie. Hiervoor werkten we met het model van Facebook en Twitter: je volgde mensen en wat ze postten via je ‘inspiratiefeed’. Nu gaan we het YouTube-model toepassen: je zult alle content kunnen zien, ook als je niet ingeschreven bent. Om te interageren, te liken en te posten (comments of bijdragen), moet je je wel inschrijven. Daarnaast hebben we thema’s toegevoegd (milieu, politiek, kunst&cultuur,…). In totaal zijn er vandaag dertien. Mensen zullen hun content dus makkelijker kunnen ordenen, en het is eenvoudiger om nieuwe dingen op te zoeken.
 
Welke publicatie(s) heeft je tot dusver het meest geïnspireerd?
Er zijn veel ‘bulbs’ die me geïnspireerd hebben; andere dan weer niet. Een van de zinnen die ik tegengekomen ben en die me bijgebleven is, verscheen aan het einde van en video. Ik weet niet meer wie hem gepost heeft en ook niet meer wie dat was in die video, maar de zin luidde: ‘Als je kansen wilt krijgen, wees dan zelf een kans’. Dat vond ik vrij accuraat.
 
Hoe zal Bulbme op korte en op lange termijn evolueren?
Op korte termijn gaan we zien hoe het aanslaat ‘in de wereld’ en een app bouwen. Want ja, we weten dat je tegenwoordig niet ver geraakt als je geen app hebt. Dan zullen we op zoek gaan naar subsidies of fondsen. Vandaag werken we nog met onze eigen middelen.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier