SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Jean-Charles della Faille (Bulbme): "We weten dat je tegenwoordig niet ver zult geraken zonder app"

Zondag 18 Maart 2018


Jean-Charles della Faille (Bulbme):
In september kondigde Jean-Charles della Faille (medeoprichter van Van Piperzeel, voormalig CD van DDB en Grey, onder andere) de lancering aan van Bulbme. Dat groeide ondertussen uit tot een online platform voor het delen van inspirerende content en het doorgeven van ervaringen. Tijdens een eerste fase werd het platform in alfaversie voorgesteld in Franstalig België, met de bedoeling het concept te testen, te valideren en te verfijnen. Vervolgens werd het uitgebreid naar de hele Franstalige wereld en vandaag is het de beurt aan Vlaanderen en de Angelsaksische landen.
 
Voor dit project werkte de ex-reclamejongen samen met IT-consultant Emmanuel Gervy. Het duo kreeg het gezelschap van Clara Martins (in een ander leven Group Managing Director van het rijmodemerk Miasuki) die instaat voor de strategische ontwikkeling en toekomstige fundraising. Zes maanden later is het tijd voor een eerste balans.
 
Hoe is Bulbme ontstaan, met welke doelstellingen en ambities?
Bulbme werd in het leven geroepen om de inspiratie op het internet te centraliseren. Voor YouTube waren er overal video’s te vinden. Als je er vandaag eentje zoekt, ga jet eerst kijken op de video hostingsite. Wij wilden precies hetzelfde doen, maar dan met inspiratie: d reflex aankweken om inspiratie te gaan zoeken op Bulbme, ook al zal je er altijd ook elders vinden, op het internet en in het echte leven. Des te beter.
 
Wat voor balans maak je op aan de vooravond van de Nederlands- en Engelstalige platformen?
In cijfers lijkt het niet zo goed, aangezien er iets minder dan 2000 mensen op onze platformen ingeschreven zijn. Maar hun aantal neemt elke dag toe. We denken trouwens dat Bulbme meer succes zal hebben bij de Engelstaligen of mensen met dezelfde mentaliteit, zoals de Nederlandstaligen.
 
Naast deze nieuwe talen volgt nog een aantal andere wijzigingen. Welke en waarom?
Bij de lancering van Bulbme hebben we natuurlijk getest wat werkte en wat niet. We hebben heel wat feedback gekregen en vandaag komen we met een meer voltooide versie. Hiervoor werkten we met het model van Facebook en Twitter: je volgde mensen en wat ze postten via je ‘inspiratiefeed’. Nu gaan we het YouTube-model toepassen: je zult alle content kunnen zien, ook als je niet ingeschreven bent. Om te interageren, te liken en te posten (comments of bijdragen), moet je je wel inschrijven. Daarnaast hebben we thema’s toegevoegd (milieu, politiek, kunst&cultuur,…). In totaal zijn er vandaag dertien. Mensen zullen hun content dus makkelijker kunnen ordenen, en het is eenvoudiger om nieuwe dingen op te zoeken.
 
Welke publicatie(s) heeft je tot dusver het meest geïnspireerd?
Er zijn veel ‘bulbs’ die me geïnspireerd hebben; andere dan weer niet. Een van de zinnen die ik tegengekomen ben en die me bijgebleven is, verscheen aan het einde van en video. Ik weet niet meer wie hem gepost heeft en ook niet meer wie dat was in die video, maar de zin luidde: ‘Als je kansen wilt krijgen, wees dan zelf een kans’. Dat vond ik vrij accuraat.
 
Hoe zal Bulbme op korte en op lange termijn evolueren?
Op korte termijn gaan we zien hoe het aanslaat ‘in de wereld’ en een app bouwen. Want ja, we weten dat je tegenwoordig niet ver geraakt als je geen app hebt. Dan zullen we op zoek gaan naar subsidies of fondsen. Vandaag werken we nog met onze eigen middelen.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier