SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Na zes maanden is TF1 België nog op zoek naar zichzelf

Zondag 18 Maart 2018


Seen from Space: Na zes maanden is TF1 België nog op zoek naar zichzelf
Zes maanden geleden al is het dat TF1 flink wat opschudding veroorzaakte met zijn intrede op de Belgische reclamemarkt. Een goede gelegenheid om de balans op te maken en te zien ho 2018 begonnen is voor TF1 België. De Franse zender maakt op het eerste gezicht een moeizame start en vertegenwoordigt slechts 5% van de bruto reclamebestedingen in het zuiden van het land. In februari staat TF1 op de zesde plaats in de ranking van de reclamebestedingen op de Franstalige zenders, na RTL-TVI, La Une, Club-RTL, La Deux en AB3.
25% van de bestedingen gebeurt door TF1-producten: als we die weglaten brengt dat het totaal op ± 1,5 €Mo/maand, een volume dat overeenstemt met dat van Plug-RTL. Een ander kwart van de bestedingen wordt verwezenlijkt door Vivendi, waarmee TF1 in Frankrijk in oorlog was via Canal+ … Begin dit jaar is minder dan 10% van de adverteerders die actief zijn op tv (FR) aanwezig op TF1 (slechts 8% van de merken die in februari actief waren). De adverteerders verkiezen dus blijkbaar hun partnerships met de historische spelers (IP/RMB). Ook al zijn januari en februari geen ‘grote’ televisiemaanden, er zijn maar weinig grote adverteerders aanwezig op TF1 en de zeldzame spelers die toch van de partij zijn, investeren weinig (behalve Beiersdorf). In januari waren de automerken ondanks het Salon opvallend afwezig, met uitzondering van Hyundai en Kia met zeer bescheiden bedragen.
Kortom, ook al is het onmogelijk voorspellingen te doen op basis van de twee eerste maanden van het jaar, de cijfers zijn allerminst optimaal voor TF1 België.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier