SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Streaming voor het eerst populairder dan cd in België

Dinsdag 13 Maart 2018


Voor het eerst is betalende muziekstreaming (Apple Music, Deezer, Spotify, enz) met 41% marktaandeel het meest populaire muziekformaat. Het formaat steeg in 2017 met 38,6% en steekt zo de cd voorbij dat 37% marktaandeel noteert (een daling van 17,9% tegenover 2016). Dat blijkt uit het jaarverslag van BEA Music, de afdeling muziek van de Belgian Entertainment Association. Verder blijkt dat meer van de helft van alle verkopen digitaal (streaming + downloads) zijn. Het marktaandeel van het online muzieksegment bedraagt ondertussen 54%, (41% streaming + 13% downloads), ten opzichte van 45% (29% + 16%) in 2016 en 37% (20% + 17%) in 2015. In 2017 waren de digitale verkopen goed voor een omzet van 39 miljoen euro. De totale muziekverkopen 2017 resulteerden zo in 73,20 miljoen euro of een lichte daling van 1,8% t.o.v. 2016. Vinyl is de enige fysieke drager die groeit: met 24,3% tot een omzet van bijna 6 miljoen euro, of 8% van de muziekverkopen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier