SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Streaming voor het eerst populairder dan cd in België

Dinsdag 13 Maart 2018


Voor het eerst is betalende muziekstreaming (Apple Music, Deezer, Spotify, enz) met 41% marktaandeel het meest populaire muziekformaat. Het formaat steeg in 2017 met 38,6% en steekt zo de cd voorbij dat 37% marktaandeel noteert (een daling van 17,9% tegenover 2016). Dat blijkt uit het jaarverslag van BEA Music, de afdeling muziek van de Belgian Entertainment Association. Verder blijkt dat meer van de helft van alle verkopen digitaal (streaming + downloads) zijn. Het marktaandeel van het online muzieksegment bedraagt ondertussen 54%, (41% streaming + 13% downloads), ten opzichte van 45% (29% + 16%) in 2016 en 37% (20% + 17%) in 2015. In 2017 waren de digitale verkopen goed voor een omzet van 39 miljoen euro. De totale muziekverkopen 2017 resulteerden zo in 73,20 miljoen euro of een lichte daling van 1,8% t.o.v. 2016. Vinyl is de enige fysieke drager die groeit: met 24,3% tot een omzet van bijna 6 miljoen euro, of 8% van de muziekverkopen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier