SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Online shopping in België: +17%

Zondag 11 Maart 2018


Marketingspecialist The House of Marketing en Safeshops.be, de Belgische vereniging voor de e-commerce sector, publiceerden zopas de resultaten uit de tweede editie van hun e-commerce Barometer. Die brengt het Belgische online landschap in kaart vertrekkende vanuit transactiedata (geschat marktaandeel van 85% van het transactievolume in België).

Daaruit blijkt dat de Belgische e-commerce markt in 2017 groeit tot 5,8 miljard, een stijging met bijna 17% ten opzichte van 2016. Ook het aantal online handelaren is met een vierde gestegen naar meer dan 20.400.

Nog een interessant cijfer: 4% van de Belgische online spelers is verantwoordelijk voor 89% van de gerealiseerde omzet in België. Toch situeert de groei van de sector zich vooral in het microsegment, online handelaars met een omzet van minder dan 100.000 euro, wellicht omdat steeds meer winkels kiezen voor een omnichannel strategie.

Meer details vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier