SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Online shopping in België: +17%

Zondag 11 Maart 2018


Marketingspecialist The House of Marketing en Safeshops.be, de Belgische vereniging voor de e-commerce sector, publiceerden zopas de resultaten uit de tweede editie van hun e-commerce Barometer. Die brengt het Belgische online landschap in kaart vertrekkende vanuit transactiedata (geschat marktaandeel van 85% van het transactievolume in België).

Daaruit blijkt dat de Belgische e-commerce markt in 2017 groeit tot 5,8 miljard, een stijging met bijna 17% ten opzichte van 2016. Ook het aantal online handelaren is met een vierde gestegen naar meer dan 20.400.

Nog een interessant cijfer: 4% van de Belgische online spelers is verantwoordelijk voor 89% van de gerealiseerde omzet in België. Toch situeert de groei van de sector zich vooral in het microsegment, online handelaars met een omzet van minder dan 100.000 euro, wellicht omdat steeds meer winkels kiezen voor een omnichannel strategie.

Meer details vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Stef Peeters (CIM) over de nieuwe radiostudie

Stef Peeters (CIM) over de nieuwe radiostudie



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier