SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV on other screens UK, à la carte en vooral op tablet

Zondag 11 Maart 2018


Seen from Space: TV on other screens UK, à la carte en vooral op tablet
De BARB is het Engelse equivalent van het CIM. Het is een ‘joint industy committee’ net zoals het CIM dat enkel gewijd is aan de meting van het televisiebereik (in dat opzicht verschilt het van België). ‘Project Dovetail’ is de naam die de BARB gaf aan de geleidelijke uitbreiding van de meting naar ‘total video’. Die evolutie beslaat meerdere jaren en stelt sinds enkele maanden een ‘TV Player Report’ ter beschikking van de gebruikers. Dat overloopt week na week de activiteit van de players die door de Britse zenders ter beschikking worden gesteld. Opgelet, het gaat in dit stadium om ongeprofileerde trafficgegevens gebaseerd op de codes in de apps in kwestie. Het ‘TV Player Report’ maakt het mogelijk de gegevens per zender, per activiteit (live of on demand) of per device te verkennen. Dat is wat we hier weergeven, met twee belangrijke vaststellingen. Ten eerste gebeurt het gros van het kijkgedrag on demand, met 69% van het totale volume. Het kijktype – live of on demand – heeft geen noemenswaardige invloed op het gebruikte device: in beide gevallen geven onze overzeese buren duidelijk de voorkeur aan de tablet (meer dan 45%); mobile is goed voor ongeveer 20% van de streaming. Krijgen we binnenkort ook dit soort analyses in België?



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier