SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV on other screens UK, à la carte en vooral op tablet

Zondag 11 Maart 2018


Seen from Space: TV on other screens UK, à la carte en vooral op tablet
De BARB is het Engelse equivalent van het CIM. Het is een ‘joint industy committee’ net zoals het CIM dat enkel gewijd is aan de meting van het televisiebereik (in dat opzicht verschilt het van België). ‘Project Dovetail’ is de naam die de BARB gaf aan de geleidelijke uitbreiding van de meting naar ‘total video’. Die evolutie beslaat meerdere jaren en stelt sinds enkele maanden een ‘TV Player Report’ ter beschikking van de gebruikers. Dat overloopt week na week de activiteit van de players die door de Britse zenders ter beschikking worden gesteld. Opgelet, het gaat in dit stadium om ongeprofileerde trafficgegevens gebaseerd op de codes in de apps in kwestie. Het ‘TV Player Report’ maakt het mogelijk de gegevens per zender, per activiteit (live of on demand) of per device te verkennen. Dat is wat we hier weergeven, met twee belangrijke vaststellingen. Ten eerste gebeurt het gros van het kijkgedrag on demand, met 69% van het totale volume. Het kijktype – live of on demand – heeft geen noemenswaardige invloed op het gebruikte device: in beide gevallen geven onze overzeese buren duidelijk de voorkeur aan de tablet (meer dan 45%); mobile is goed voor ongeveer 20% van de streaming. Krijgen we binnenkort ook dit soort analyses in België?



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier