SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV on other screens UK, à la carte en vooral op tablet

Zondag 11 Maart 2018


Seen from Space: TV on other screens UK, à la carte en vooral op tablet
De BARB is het Engelse equivalent van het CIM. Het is een ‘joint industy committee’ net zoals het CIM dat enkel gewijd is aan de meting van het televisiebereik (in dat opzicht verschilt het van België). ‘Project Dovetail’ is de naam die de BARB gaf aan de geleidelijke uitbreiding van de meting naar ‘total video’. Die evolutie beslaat meerdere jaren en stelt sinds enkele maanden een ‘TV Player Report’ ter beschikking van de gebruikers. Dat overloopt week na week de activiteit van de players die door de Britse zenders ter beschikking worden gesteld. Opgelet, het gaat in dit stadium om ongeprofileerde trafficgegevens gebaseerd op de codes in de apps in kwestie. Het ‘TV Player Report’ maakt het mogelijk de gegevens per zender, per activiteit (live of on demand) of per device te verkennen. Dat is wat we hier weergeven, met twee belangrijke vaststellingen. Ten eerste gebeurt het gros van het kijkgedrag on demand, met 69% van het totale volume. Het kijktype – live of on demand – heeft geen noemenswaardige invloed op het gebruikte device: in beide gevallen geven onze overzeese buren duidelijk de voorkeur aan de tablet (meer dan 45%); mobile is goed voor ongeveer 20% van de streaming. Krijgen we binnenkort ook dit soort analyses in België?



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier