SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 'Trust in media', Belgen geven de voorkeur aan traditionele kanalen

Zondag 11 Maart 2018


Seen from Space: 'Trust in media', Belgen geven de voorkeur aan traditionele kanalen
De EBU (European Broadcasting Union) volgt al meerdere jaren het verklaarde vertrouwen van de Europeanen in de grote media, op basis van de Eurobarometer-peilingen. De trends die verschenen in 2018 (betreffende het vorige jaar) zijn niet revolutionair: de ranking is al meerdere jaren onveranderd. Maar in deze tijden van ‘fake news’ en ‘bad buzz’ lijkt het cijfer dat de Europeanen aan de sociale media geven elk jaar te verslechteren; dat geldt ook voor internet in het algemeen. De radio houdt daarentegen stand op het hoogste niveau, televisie krijgt weer wat meer kleur en de geschreven pers is begonnen aan een herovering van het vertrouwen van de Europeanen. De gegevens waarover we beschikken, gaan niet zover terug voor ons land, maar de Belgen tonen zich zeer Europees: hun rangschikking is identiek dezelfde als die van het hele continent. Ze zijn weliswaar geneigd de sociale netwerken minder negatief te beschouwen dan de vorige jaren en hun vertrouwen in de ‘legacy media’ is ontegensprekelijk groter dan in de rest van de Europese Unie. Met een onmiskenbare groei tijdens de laatste meting. Het zou interessant zijn vertrouwen en invloed te vergelijken: dit verklaarde wantrouwen bij de Belgen en de Europeanen lijkt (nog) niet te leiden tot minder aandacht of vermijdingsgedrag. Integendeel. Maar dat is nog een ander verhaal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier