SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 'Trust in media', Belgen geven de voorkeur aan traditionele kanalen

Zondag 11 Maart 2018


Seen from Space: 'Trust in media', Belgen geven de voorkeur aan traditionele kanalen
De EBU (European Broadcasting Union) volgt al meerdere jaren het verklaarde vertrouwen van de Europeanen in de grote media, op basis van de Eurobarometer-peilingen. De trends die verschenen in 2018 (betreffende het vorige jaar) zijn niet revolutionair: de ranking is al meerdere jaren onveranderd. Maar in deze tijden van ‘fake news’ en ‘bad buzz’ lijkt het cijfer dat de Europeanen aan de sociale media geven elk jaar te verslechteren; dat geldt ook voor internet in het algemeen. De radio houdt daarentegen stand op het hoogste niveau, televisie krijgt weer wat meer kleur en de geschreven pers is begonnen aan een herovering van het vertrouwen van de Europeanen. De gegevens waarover we beschikken, gaan niet zover terug voor ons land, maar de Belgen tonen zich zeer Europees: hun rangschikking is identiek dezelfde als die van het hele continent. Ze zijn weliswaar geneigd de sociale netwerken minder negatief te beschouwen dan de vorige jaren en hun vertrouwen in de ‘legacy media’ is ontegensprekelijk groter dan in de rest van de Europese Unie. Met een onmiskenbare groei tijdens de laatste meting. Het zou interessant zijn vertrouwen en invloed te vergelijken: dit verklaarde wantrouwen bij de Belgen en de Europeanen lijkt (nog) niet te leiden tot minder aandacht of vermijdingsgedrag. Integendeel. Maar dat is nog een ander verhaal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier