SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 'Trust in media', Belgen geven de voorkeur aan traditionele kanalen

Zondag 11 Maart 2018


Seen from Space: 'Trust in media', Belgen geven de voorkeur aan traditionele kanalen
De EBU (European Broadcasting Union) volgt al meerdere jaren het verklaarde vertrouwen van de Europeanen in de grote media, op basis van de Eurobarometer-peilingen. De trends die verschenen in 2018 (betreffende het vorige jaar) zijn niet revolutionair: de ranking is al meerdere jaren onveranderd. Maar in deze tijden van ‘fake news’ en ‘bad buzz’ lijkt het cijfer dat de Europeanen aan de sociale media geven elk jaar te verslechteren; dat geldt ook voor internet in het algemeen. De radio houdt daarentegen stand op het hoogste niveau, televisie krijgt weer wat meer kleur en de geschreven pers is begonnen aan een herovering van het vertrouwen van de Europeanen. De gegevens waarover we beschikken, gaan niet zover terug voor ons land, maar de Belgen tonen zich zeer Europees: hun rangschikking is identiek dezelfde als die van het hele continent. Ze zijn weliswaar geneigd de sociale netwerken minder negatief te beschouwen dan de vorige jaren en hun vertrouwen in de ‘legacy media’ is ontegensprekelijk groter dan in de rest van de Europese Unie. Met een onmiskenbare groei tijdens de laatste meting. Het zou interessant zijn vertrouwen en invloed te vergelijken: dit verklaarde wantrouwen bij de Belgen en de Europeanen lijkt (nog) niet te leiden tot minder aandacht of vermijdingsgedrag. Integendeel. Maar dat is nog een ander verhaal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier