SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite

Donderdag 14 November 2013


NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite
Mick Van Loon (oprichter en 10 jaar hoofdredacteur van HLN.be), Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur De Morgen) en Patrick Van Waeyenberge (voormalig directeur digitaal De Persgroep) houden samen een nieuwe nieuwssite boven de doopvont. Die werd NewsMonkey gedoopt en zal naar het voorbeeld van BuzzFeed een mix brengen van breed populair nieuws en achtergrondverhalen, maar altijd geschreven met een focus op sociale media. De site wil de actualiteit brengen op een veel jongere en meer open manier waarin de band tussen journalist en lezer centraal staat, allemaal binnen een gratis model. Het initiatief dat al kan rekenen op de inbreng van investeerders als Jose Zurstrassen (Skynet, Keytrade) en Lorenz Bogaert (Netlog, Twoo) die samen met de oprichters een startkapitaal van 1,2 miljoen euro samenbrachten, start meteen met 17 man, waarvan tien journalisten, voornamelijk jonge digital natives. Ook Rik Lagey (ex-DigitasLBI) treedt toe tot het project als business development manager. Om zijn kas verder te spijzen lanceert de site een crowdfunding-actie via de website NewsMonkey.be: vanaf 50 euro kun je mede-eigenaar worden van het project. Doelstelling is 1000 investeerders vinden. Anderzijds biedt de site adverteerders, net zoals in het geval van BuzzFeed, de mogelijkheid om aan social advertising te doen. “Vergeet daarbij de gebruikelijke publireportages”, aldus managing director Patrick Van Waeyenberghe. “Het gaat om pertinente content, zowel voor adverteerders als voor internauten die ze graag willen delen. Dat levert de adverteerders gemiddeld 40% extra bereik op.” De site gaat live tijdens de tweede helft van december.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier