SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Pronkzucht, door Griet Byl (MM)

Zondag 25 Februari 2018


Pronkzucht, door Griet Byl (MM)
Vorige week botsten we op een opmerkelijk bericht in de Nederlandse vakpers. Dat ging over Grammie, het allereerste Instagram-marketingmagazine van Nederland. Op het menu: inspirerende tips & tricks voor al dan niet beginnende Instagrammers om een druk gevolgd account aan te maken, succesverhalen over hoe je munt kunt slaan uit je passie, interviews en bijzonder veel perfecte plaatjes. Mooi vormgegeven met veel aandacht voor de vlekkeloze styling, precies zoals Instagram zelf.
 
Op zich niets bijzonders, denk je nu misschien, ware het niet dat initiatiefneemster Amber van Leeuwen het lef had haar spiksplinternieuwe baby uit te geven… op papier. Jawel, in de vorm van een ouderwets tijdschrift dat je letterlijk kunt ter hand nemen, doorlopen en doorbladeren. Het verscheen met al zijn 160 pagina’s op een oplage van 1000 exemplaren. Die waren enkel online verkrijgbaar voor de prijs van net geen 13 euro (plus verzendingskosten). Peperduur is dat niet, maar echt goedkoop evenmin en toch was de eerste editie in een mum van tijd uitverkocht.
 
Nog opmerkelijker vonden we het dat de uitgeefster (die in het gewone leven onder de naam The Social Good Girl creatieve sociale ondernemers helpt hun verhaal te verspreiden via Instagram), erin slaagde een pak adverteerders te strikken. Dertig om precies te zijn, en dat nu het gros van het reclamegeld naar verluidt opgeslokt wordt door digital.
 
Een puike prestatie van die Nederlandse jongedame en haar team. Die tot nadenken stemt ook. Want was papier niet passé en de vrouwenpers op sterven na dood? Of hebben we hier te maken met een nieuw disruptief businessmodel dat ongegeneerd de troeven van de nieuwe online media – van fanbasis tot flexibele snelheid over video en snel bereik - combineert met het tijdloze prestige en de tastbare geloofwaardigheid van traditionele offline media?
 
Het bleek in elk geval een slimme aanpak om online bereik offline te verzilveren en vooral online adverteerders over de streep te trekken. Het hippe hebbeding bleek dan ook net als het lanceringsevent een schot in de roos en krijgt eind dit jaar een tweede editie. Die komt er wellicht ook omdat ze beantwoordt aan een diepmenselijke behoefte die geen enkele Instagram ter wereld nu eenmaal kan bevredigen. Want hoe mooi zo’n account – ook al is het van Miss Perfect - ook oogt, je kunt het nooit op je perfect gestijlde koffietafel leggen om semi-achteloos mee te pronken.



ARCHIVE / MEDIA - PRINT






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier