SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Trendhuis buigt zich over diversiteit en de arbeidsmarkt

Donderdag 15 Februari 2018


Trendhuis buigt zich over diversiteit en de arbeidsmarkt
In partnerschap met Agentschap Natuur en Bos, Diverscity, Ecoso, ESF - Agentschap Vlaanderen, Infrabel, Time4Society, VDAB en de VUB publiceerde Trendhuis zijn tiende Arbeidsbarometer. Die peilde bij 4.635 Belgen en aan de hand van 15 diepte-interviews met opinieleiders en beslissers naar de perceptie en attitude van werknemers en werkgevers.
 
Dit jaar stond de studie in het teken van diversiteit op de arbeidsmarkt. Het blijkt inderdaad dat de meeste respondenten diversiteit als onlosmakelijk verbonden met de arbeidsmarkt zien. 86% van de Belgen werkt liever in een team dat bepaald wordt door diversiteit en 90% van de respondenten vindt dat iedereen, wat ook zijn leeftijd, geslacht, gezinssituatie of seksuele voorkeur is, een leidinggevende functie binnen een bedrijf moet kunnen bezetten.
 
Helaas stelt Trendhuis ook vast dat discriminatie ook regelmatig opduikt. Zo voelt 13% van de Belgen zich het slachtoffer van discriminatie op het werk. Dat geldt voor werknemers van buitenlandse afkomst (14%), 50-plussers (9%), vrouwen tussen 20 en 35 (8%), maar ook jongeren (7%). Deze laatste categorie betreurt het feit dat de traditionele managers hun geen kans geven, terwijl de ouderen beschouwd worden als een groep die niet meer meekan met verandering.
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Francis Goffin:

Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier