SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Trendhuis buigt zich over diversiteit en de arbeidsmarkt

Donderdag 15 Februari 2018


Trendhuis buigt zich over diversiteit en de arbeidsmarkt
In partnerschap met Agentschap Natuur en Bos, Diverscity, Ecoso, ESF - Agentschap Vlaanderen, Infrabel, Time4Society, VDAB en de VUB publiceerde Trendhuis zijn tiende Arbeidsbarometer. Die peilde bij 4.635 Belgen en aan de hand van 15 diepte-interviews met opinieleiders en beslissers naar de perceptie en attitude van werknemers en werkgevers.
 
Dit jaar stond de studie in het teken van diversiteit op de arbeidsmarkt. Het blijkt inderdaad dat de meeste respondenten diversiteit als onlosmakelijk verbonden met de arbeidsmarkt zien. 86% van de Belgen werkt liever in een team dat bepaald wordt door diversiteit en 90% van de respondenten vindt dat iedereen, wat ook zijn leeftijd, geslacht, gezinssituatie of seksuele voorkeur is, een leidinggevende functie binnen een bedrijf moet kunnen bezetten.
 
Helaas stelt Trendhuis ook vast dat discriminatie ook regelmatig opduikt. Zo voelt 13% van de Belgen zich het slachtoffer van discriminatie op het werk. Dat geldt voor werknemers van buitenlandse afkomst (14%), 50-plussers (9%), vrouwen tussen 20 en 35 (8%), maar ook jongeren (7%). Deze laatste categorie betreurt het feit dat de traditionele managers hun geen kans geven, terwijl de ouderen beschouwd worden als een groep die niet meer meekan met verandering.
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier