SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Trendhuis buigt zich over diversiteit en de arbeidsmarkt

Donderdag 15 Februari 2018


Trendhuis buigt zich over diversiteit en de arbeidsmarkt
In partnerschap met Agentschap Natuur en Bos, Diverscity, Ecoso, ESF - Agentschap Vlaanderen, Infrabel, Time4Society, VDAB en de VUB publiceerde Trendhuis zijn tiende Arbeidsbarometer. Die peilde bij 4.635 Belgen en aan de hand van 15 diepte-interviews met opinieleiders en beslissers naar de perceptie en attitude van werknemers en werkgevers.
 
Dit jaar stond de studie in het teken van diversiteit op de arbeidsmarkt. Het blijkt inderdaad dat de meeste respondenten diversiteit als onlosmakelijk verbonden met de arbeidsmarkt zien. 86% van de Belgen werkt liever in een team dat bepaald wordt door diversiteit en 90% van de respondenten vindt dat iedereen, wat ook zijn leeftijd, geslacht, gezinssituatie of seksuele voorkeur is, een leidinggevende functie binnen een bedrijf moet kunnen bezetten.
 
Helaas stelt Trendhuis ook vast dat discriminatie ook regelmatig opduikt. Zo voelt 13% van de Belgen zich het slachtoffer van discriminatie op het werk. Dat geldt voor werknemers van buitenlandse afkomst (14%), 50-plussers (9%), vrouwen tussen 20 en 35 (8%), maar ook jongeren (7%). Deze laatste categorie betreurt het feit dat de traditionele managers hun geen kans geven, terwijl de ouderen beschouwd worden als een groep die niet meer meekan met verandering.
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier