SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

There's a Starman waiting on the Web, door Fred Bouchar (MM)

Zaterdag 10 Februari 2018


There's a Starman waiting on the Web, door Fred Bouchar (MM)
In event marketing wordt vaak gezegd dat er een ‘voor’ en ‘na’ 14 oktober 2012 is. Die dag volgden acht miljoen mensen live de sprong van Felix Baumgartner in de stratosfeer op YouTube.
 
Zes jaar later slaagden de kersrode Roadster Tesla en Starman die nu in een baan op 257 miljoen kilometer van de zon draaien, er helaas niet in het record van de Red Bull Stratos te doorbreken. De livestream van de lancering van de Falcon Heavy-raket van SpaceX sprak ‘slechts’ 2,3 miljoen mensn aan.
 
Toch bleef de tweede meest gevolgde live in de geschiedenis van YouTube ook na zijn uitzending leads genereren. Sinds de Falcon gelanceerd werd leverde de heruitzending van de beelden op het videoplatform van Google al meer dan 17 miljoen views op. De beelden van de camera’s in de Tesla naast Starman werden al meer dan dertien miljoen keer bekeken.
 
Niet alleen de relevantie wekt vragen – want voor deze actie transformeert het zogenaamd milieuvriendelijke Tesla een van zijn wagens tot een vulgair stuk ruimteafval – maar dat geldt ook voor de draagwijdte van de cijfers waarmee Elon Musk en co goochelen. Wat betekenen die ten opzichte van een totaal van 3,8 internauten?
 
Nu Trump de verkenning van de maan weer op de agenda wil zetten, is het misschien niet slechts terug te denken aan de missie van Apollo 11. Die werd vorige eeuw door meer dan 500 miljoen mensen gevolgd via radio en televisie. Ondanks hun middelen en hun technologie kunnen Musk en de sociale media daar tot nader order een punt aan zuigen.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier