SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

There's a Starman waiting on the Web, door Fred Bouchar (MM)

Zaterdag 10 Februari 2018


There's a Starman waiting on the Web, door Fred Bouchar (MM)
In event marketing wordt vaak gezegd dat er een ‘voor’ en ‘na’ 14 oktober 2012 is. Die dag volgden acht miljoen mensen live de sprong van Felix Baumgartner in de stratosfeer op YouTube.
 
Zes jaar later slaagden de kersrode Roadster Tesla en Starman die nu in een baan op 257 miljoen kilometer van de zon draaien, er helaas niet in het record van de Red Bull Stratos te doorbreken. De livestream van de lancering van de Falcon Heavy-raket van SpaceX sprak ‘slechts’ 2,3 miljoen mensn aan.
 
Toch bleef de tweede meest gevolgde live in de geschiedenis van YouTube ook na zijn uitzending leads genereren. Sinds de Falcon gelanceerd werd leverde de heruitzending van de beelden op het videoplatform van Google al meer dan 17 miljoen views op. De beelden van de camera’s in de Tesla naast Starman werden al meer dan dertien miljoen keer bekeken.
 
Niet alleen de relevantie wekt vragen – want voor deze actie transformeert het zogenaamd milieuvriendelijke Tesla een van zijn wagens tot een vulgair stuk ruimteafval – maar dat geldt ook voor de draagwijdte van de cijfers waarmee Elon Musk en co goochelen. Wat betekenen die ten opzichte van een totaal van 3,8 internauten?
 
Nu Trump de verkenning van de maan weer op de agenda wil zetten, is het misschien niet slechts terug te denken aan de missie van Apollo 11. Die werd vorige eeuw door meer dan 500 miljoen mensen gevolgd via radio en televisie. Ondanks hun middelen en hun technologie kunnen Musk en de sociale media daar tot nader order een punt aan zuigen.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

Francis Goffin:

Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier