SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Belgisch internet-ecosysteem, laatste overzicht voor afsluiting

Zondag 4 Februari 2018


Seen from Space: Belgisch internet-ecosysteem, laatste overzicht voor afsluiting
De Comscore-gegevens van december 2017 zijn de laatste waarover de Belgische markt zal beschikken. Momenteel is geen enkele ‘third party’ meting ter vervanging klaar om te werken zoals het panel dat het Amerikaanse instituut tot onze beschikking stelde. Natuurlijk waren er grote nadelen aan Comscore: er was geen duidelijkheid over de manier waarop het panel gerekruteerd, beheerd en verwerkt werd, de gegevens waren beperkt tot het PC-universum (in ons land nam Comscore geen initiatief om het internetverbruik via mobiele devices te meten). Maar sinds 1 januari 2018 en tot nader order zal het onmogelijk zijn om vragen over het totale internetuniversum in België te beantwoorden. Het is dus afgelopen met metingen door derden van Facebook, YouTube of Google, om enkel deze drie te citeren. De enige bron van kennis zullen dus de betrokkenen zelf zijn. Natuurlijk rapporteert het CIM grondig en goed de gegevens betreffende alle sites die het bestudeert. Maar de top 20 in de top 20 die we opgesteld hebben voor het dagelijks bereik voor het hele jaar 2017, staan slechts vier namen in de huidige CIM Internet-gegevens.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier