SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: DAB(+), nog een lange weg te gaan

Zondag 4 Februari 2018


Seen from Space: DAB(+), nog een lange weg te gaan
De Establishment Survey van het CIM zou de bevestiging kunnen zijn van wat de radiobereikstudie al golf na golf herhaalt: de meest gebruikte toestellen om naar de radio te luisteren, blijven zeer klassiek: ‘gewone’ ontvangers en autoradio’s. Luisteren via het internet staat op drie, wat aantoont dat er toch beweging inzit, ook al gaat die dan traag. Er zijn veel parallellen tussen de populariteit van de toestellen in het noorden en in het zuiden; er zijn meer verschillen onderaan de ranking dan bij de favoriete opties. In vergelijking tot de radiostudie levert de Establishment Survey toch meer details waarvan sommige enigszins anekdotisch zijn, zoals het luisteren naar d radio via de tv met of zonder beeld (!). Een aangename verrassing is dat we voor zover we weten voor het eerst informatie verschijnt over DAB-ontvangers. Met een netto penetratie – thuis en in de auto – van ongeveer 10% in België (11 in Vlaanderen en 9 aan Franstalige zijde) heeft de digitale Hertziaanse radio nog een lange weg af te leggen. Zoals Space al aangaf in zijn bijdrage aan de '18 vragen voor 2018' (zie de Quarterly van december vorig jaar), zijn voor de toekomst van DAB+ twee belangrijke evoluties nodig: de ene op het vlak van content (de privéradio’s zouden er ook moeten mee beginnen) en de andere wat de uitrusting betreft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier