SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De 10 marketingtrends in 2018 volgens The House of Marketing

Woensdag 31 Januari 2018


De 10 marketingtrends in 2018 volgens The House of Marketing
The House of Marketing lijstte 10 trends op waar marketeers in 2018 tijd, middelen en budget zouden moeten aan spenderen.

Eerst en vooral zullen volgens het marketingconsultancybureau chatbots verder evolueren waardoor we een ware revolutie in customer service gaan zien waarbij de bots via artificial intelligence consumenten een service op maat bieden.

Daarnaast ziet het een verhoogde ‘consumer engagement’ dankzij augmented reality. Niet in het minst omdat Facebook, Samsung, Apple en Amazon stevige investeringen doen in de immersieve technologie.

Verder stelt het dat adverteerders moeten investeren in het maken van een connectie, niet in het verkopen. Brand storytelling is daarbij het juiste middel.

Als vierde trend ziet het dat werknemers optreden als ambassadeur en rechtstreeks de conversatie aangaan met consumenten.

Daarnaast ziet het mogelijkheden in samenwerkingen met micro-influencers.

Klanten zo lang mogelijk bij je houden door middel van personalisatie is een zesde trend.

Voorts raadt het marketeers aan om het internet of things te omarmen.

Verder zullen live events en live video’s de sociale media domineren in 2018. Platformen zoals Facebook, Instagram en Snapchat zullen dit faciliteren.

‘Made by humans’ wordt volgens tHoM het nieuwe ‘buy local’. Consumenten twijfelen meer en meer of content gemaakt is door mensen of machines. Creatieve content, gemaakt door echte mensen, zal een ethische keuze worden zoals het kopen van ‘fairtrade’ of ‘biovoeding’ dat zijn.

Tot slot voorspelt het dat het gebruik van geofencing technologie door merken in 2018 een hoge vlucht zal nemen. Ter info, geofencing is het afbakenen van geografische grenzen door middel van gps of het identificeren van radio-frequenties om aldus gerichter te communiceren.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier