SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De 10 marketingtrends in 2018 volgens The House of Marketing

Woensdag 31 Januari 2018


De 10 marketingtrends in 2018 volgens The House of Marketing
The House of Marketing lijstte 10 trends op waar marketeers in 2018 tijd, middelen en budget zouden moeten aan spenderen.

Eerst en vooral zullen volgens het marketingconsultancybureau chatbots verder evolueren waardoor we een ware revolutie in customer service gaan zien waarbij de bots via artificial intelligence consumenten een service op maat bieden.

Daarnaast ziet het een verhoogde ‘consumer engagement’ dankzij augmented reality. Niet in het minst omdat Facebook, Samsung, Apple en Amazon stevige investeringen doen in de immersieve technologie.

Verder stelt het dat adverteerders moeten investeren in het maken van een connectie, niet in het verkopen. Brand storytelling is daarbij het juiste middel.

Als vierde trend ziet het dat werknemers optreden als ambassadeur en rechtstreeks de conversatie aangaan met consumenten.

Daarnaast ziet het mogelijkheden in samenwerkingen met micro-influencers.

Klanten zo lang mogelijk bij je houden door middel van personalisatie is een zesde trend.

Voorts raadt het marketeers aan om het internet of things te omarmen.

Verder zullen live events en live video’s de sociale media domineren in 2018. Platformen zoals Facebook, Instagram en Snapchat zullen dit faciliteren.

‘Made by humans’ wordt volgens tHoM het nieuwe ‘buy local’. Consumenten twijfelen meer en meer of content gemaakt is door mensen of machines. Creatieve content, gemaakt door echte mensen, zal een ethische keuze worden zoals het kopen van ‘fairtrade’ of ‘biovoeding’ dat zijn.

Tot slot voorspelt het dat het gebruik van geofencing technologie door merken in 2018 een hoge vlucht zal nemen. Ter info, geofencing is het afbakenen van geografische grenzen door middel van gps of het identificeren van radio-frequenties om aldus gerichter te communiceren.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier