SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Waarom de sociale netwerken en tv-zenders zich beter zouden verenigen om nieuwe kijkgewoonten te creëren

Dinsdag 30 Januari 2018


Waarom de sociale netwerken en tv-zenders zich beter zouden verenigen om nieuwe kijkgewoonten te creëren
Bij de fundamentele trends die Kantar Media onderscheidt op het vlak van de sociale netwerken wijst het instituut op hun groeiende belang voor televisie. “Het videoformaat creëert interactie en interactie bevordert engagement. Er wordt veel gezegd en geschreven over live video in het bijzonder, maar het is belangrijk om voor ogen te houden dat live stream misschien we zeer belangrijk is, maar geen dol op zich is. Als ontvanger overheerst televisie nog steeds, maar de kijkers van vandaag willen niet meer afhankelijk zijn van vaste uitzenduren. De revolutie is bezig en de sociale netwerken weten dat.” Voor Kantar passen Facebook, Snapchat en Twitter zich aan deze realiteit aan om een nieuw model te creëren dat het midden houdt tussen traditionele tv, streaming en videodiensten on demand, zoals Netflix.
 
“De echte uitdaging zal er voor hen in bestaan een nieuwe manier van tv-kijken in te burgeren”, aldus Kantar. “Ondanks het groeiende belang van de sociale media staat de televisie nog steeds centraal in de consumptie van entertainment binnen de gewoonten van de consumenten. Addressable advertising maakt trouwens vorderingen, waardoor adverteerders hun spots kunnen targeten naargelang geografische, demografische of gedragsgebonden criteria.” Volgens Kantar zouden de sociale platformen zich dus steeds meer met traditionele tv moeten associëren, omdat de zenders al sterk zijn in het creëren van content en het verkopen van reclame.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier