SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Social ads gaan andere reclamemodellen inspireren, aldus Kantar

Maandag 29 Januari 2018


Social ads gaan andere reclamemodellen inspireren, aldus Kantar
Bij de trends inzake sociale media voor 2018 wijst Kantar Media op de transformatie van de sociale reclame, aangedreven door de toenemende moeilijkheid om organische traffic te ontwikkelen, waardoor merken binnenkort geen andere keuze meer zullen hebben dan hun posts te sponsoren en in te zetten op reclame. Op basis van deze vaststelling oordeelt het instituut dat de social ads over alle troeven beschikken om creativiteit te stimuleren ook buiten het sociale web en andere reclamemodellen te inspireren. Hun troef bestaat er immers in dat ze opgaan in de leescontext, de leeservaring niet verstoren en de intrusie beperkt houden. “Deze vorm van gecibleerde reclame stelt merken in staat zich op een individuele manier tot de consumenten te richten, met gepersonaliseerde boodschappen die hen echt aanbelangen en aansluiten op hun profiel.”
 
Volgens Kantar passen sociodemografische criteria goed bij andere targetingcriteria: interessecentra, attitudes, gedrag, emotie, connectie of retargeting… “Reclame op de sociale media heeft ruimschoots bijgedragen tot de opmars van native advertising. Campagnes waren nooit zo goed gecontextualiseerd, slim, nauwkeurig en gepersonaliseerd als nu. In feit worden de social ads steeds interactiever, ze geven de consument een echte meerwaarde. Dat zijn troeven, nu adblockers steeds populairder worden. Uiteindelijk is social marketing geen kwestie van vertelling meer, maar wel van beleving. Het komt erop aan merken en consumenten waarde te geven. Dat hebben de sociale netwerken goed begrepen; ze zullen andere sectoren zoals televisie, bioscoop en affichage in die zin beïnvloeden.”



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier