SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

The Truth is out there, door Griet Byl (MM)

Zondag 28 Januari 2018


The Truth is out there, door Griet Byl (MM)
Afgelopen vrijdag presenteerde Isabel Albers, sinds een jaar opnieuw thuis bij L’Echo en De Tijd, tijdens een exclusief en bijzonder interessant debat over de toekomst van digitale reclame, de vijf basisprincipes in de digitale strategie van de Mediafin-kranten.

Met brio brak de redactiedirecteur eerst een lans voor trouw – een ondergewaardeerd begrip tegenwoordig – aan de genen van haar merk. “Een herkenbaar DNA zal nog belangrijker worden in digitale tijden, waarin de concurrentie een muisklik ver is”, zei ze met een overtuigende stelligheid. Daarnaast hamerde ze welbespraakt op het belang van je aan te passen aan de gewoonten van je lezers. Ze wees ook op de noodzaak van relevante interactie, alsook bewezen nut. Less is more voor gevorderden dus. “Hoe harder de dingen veranderen, hoe meer ze in se hetzelfde blijven”, besloot ze, waarmee ze het publiek van aandachtige eersteklas upscale adverteerders wilde aanmanen om hun essentie in stand te houden. “Een krant is vandaag een filter op de digitale ruis, multimedia gaat nog steeds over journalistiek”, zei ze nog.

Tussendoor raadde ze het selecte clubje aanwezigen aan om opinie en feiten niet met elkaar te vermengen. Een kostbare raad en een waarschuwing voor een hoofdzonde waar tegenwoordig niemand zich nog druk lijkt over te maken. Tegenwoordig is wat je voelt, wat je gelooft en dat is dan waar.

Natuurlijk is dat verschijnsel de reclame niet vreemd. Het is ook niet nieuw. Het dateert uit tijden waarin volks- en andere menners er niet voor terugdeinsden de platste emoties en diepste angsten voor hun kar te spannen. Met de bedoeling de massa te krijgen waar ze haar hebben wilden. Wel nieuw zijn de proporties die de vermening van subjectieve emotie en objectieve feiten vandaag aanneemt, zelfs bij ogenschijnlijk respectabele beleidsmakers, bijvoorbeeld, en neen we gaan geen namen noemen. Om nog maar te zwijgen over de perverse impact die zulks veroorzaakt en de achteloze onverschilligheid waarmee de moderne mens daarin meegaat.

Resultaat: een gepolariseerd, oppervlakkig en vluchtig wereldbeeld, bepaald door politieke correctheid die razendsnel kan uitdraaien op een willekeurige heksenjacht. Op radicalisering die leidt tot intolerantie en angst die ontaardt in het recht van de sterkste. De Middeleeuwen liggen op de loer, ’t is de hoogste tijd voor Verlichting. En voor boude media die niet afgerekend worden op hun waarachtige ballen als ze met staalharde en onweerlegbare feiten komen.
 



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier